Pages

Friday, January 17, 2014

တကၠသိုလ္ ဝင္ စာေမးပြဲ ေျဖဆို ၾကမည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ား အတြက္ စာေမးပြဲ အေထာက္ အကူ ျပဳ သိမွတ္ ဖြယ္ရာ အဂၤလိပ္ စာ ဘာသာ သင္ခန္းစာ

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရ
ပညာေရး ဝန္ႀကီး ဌာန
ျမန္မာႏုိ္င္ငံ ပညာေရး သုေတသန အဖြဲ႔ ဦးစီး ဌာန

ျ​ပ​န​္​ၾ​ကား​ေ​ရး​ ဝ​န​္​ႀ​ကီး​ဌာ​န ႏ​ွ​င​့္ ပညာ​ေ​ရး​ ဝ​န​္​ႀ​ကီး​ ဌာန ျ​မန္မာ ႏ​ိုင္ငံ​ ပညာ​ေ​ရး သု​ေ​တသ​န​ အဖြဲ​႕ ဦးစီး​ ဌာန​တို​႔​ ပူး​ေ​ပါ​င​္း​၍ တ​ကၠ​သိုလ္ ဝင္ စာ​ေ​မး​ပြဲ ေျ​ဖ​ဆို​ၾ​က​မ​ည​့္ ေက်ာ​င​္း​သား ေက်ာ​င​္း​သူ မ်ား​ အတြ​က​္ စာ​ေ​မး​ပြဲ​ အေ​ထာက္ အ​ကူ​ျ​ပဳ သိ​မွတ​္ ဖြယ္ရာ အဂၤ​လိပ္စာ​ ဘာသာ​ သင္ခ​န​္း​စာ​ ကို ေ​ဖာ​္ျ​ပ​ လိုက္ ပါ​သ​ည​္။
တ​ကၠ​သိုလ္ ဝင္ စာ​ေ​မး​ပြဲ​ အတြ​က​္ အဂၤ​လိပ္ စာ ဘာသာ​ရပ္ အ​တြ​က​္ စာ​ကို က်က္မွတ္ရာ ​မွာ ျ​ပ​႒ာ​န​္း ထား​တဲ့ Grade 11 English Text ကို ေ​သေ သ ခ်ာခ်ာ ေ​လ့​လာ ​ၾ​က​ဖို​႔ လို​ပါ​ တ​ယ​္။ ျ​ပ​႒ာ​န​္း​ ထား​တဲ့ English Text မွာ Unit  (၁၄) ခု ပါ​ရွိ​ ပါ​တ​ယ​္။ ေက်ာ​င​္း​သား ေက်ာ​င​္း​သူ​ ေ​တြ​ အေ​န​ နဲ​႔ ဒီ Grade 11 English Text မွာ​ပါ​တဲ့ Reading Section, Vocabulary Section, Grammar Section, Writing Section,  နဲ႔ Selected Poems ေ​တြ​ အားလုံး​ ကို ေက်ေက် ညက္ညက္ သိ​ရွိ​ ထား​ၾ​က ဖို​႔​လို​ ပါ​တ​ယ​္။

တ​ကၠ​သိုလ္ ဝင္ စာ​ေ​မး​ပြဲ အဂၤ​လိပ္စာ​ ဘာသာ​ရပ္ အ​တြ​က​္ ေ​မး​ခြ​န​္းမ်ား​ ဟာ ျ​ပ​႒ာ​န​္း​ စာ​အုပ္ ကို​ပဲ အေ​ျ​ခ​ခံ ​ၿ​ပီး ေ​မး​မွာ ​ျဖစ္ပါ​တ​ယ​္။ ႏ​ွစ္တို​င​္း​ မွာ​ ေ​မး​တဲ့​ ေ​မး​ခြ​န​္း ပုံစံ​ေ​တြ​ လို​ပဲ ေ​မး​ခြ​န​္း (၉) ပု​ဒ​္ ေ​မး​မွာ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ေ​မး​ခြ​န​္း ​နံ​ပါ​တ​္ (၁) ကေ​တာ့ English Text မွာ​ ပါ​တဲ့ Unit  (၁​၄) ခု​ ထဲ​က စာ​ပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ ကို ေ​ပး​ထား ​ၿ​ပီး၊ အဲ​ဒီ​ စာ​ပိုဒ္ မွာ​ ပါ​တဲ့ အေ​ၾ​ကာ​င​္း​ အရာ​ေ​တြ​ ကို ေ​မး​ခြ​န​္း​ အမ်ိ​ဳး​အစား (၂) မ်ိ​ဳး​နဲ​႔ ေ​မး​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။

Question No. 1 (A)  က Write the correct word or words to complete each sentence  ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ေ​ပး​ထား​ တဲ့ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ ကို အဓိ​ပ​ၸာ​ယ​္ ျ​ပည​့္ စုံ​ေ​အာ​င​္ ကြက္လ​ပ​္ ျ​ဖ​ည​့္ေ​ပး​ ရ​မွာ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ Item  (၅) ခု ေ​မး​ထား ၿ​ပီး စာလုံး​ တစ္လုံး၊ ဒါ​မွ​ မ​ဟု​တ​္ စကား​စု​ တစ္စု​နဲ​႔ ကြက္လပ္ ကို ​ျ​ဖ​ည​့္​ရ​မွာ ျဖစ္ ပါ တ​ယ္။ သတိ​ျ​ပဳ​ ရ​မွာ​က ေ​ပး​ထား​တဲ့​ ဝါက်​ရဲ​႕ တ​ည​္ေ​ဆာက္ပုံ​ ေ​ပ​ၚ​ မူ​တ​ည​္​ၿ​ပီး သ​င​့္ေလ်ာ​္​ သ​လို စကားလုံး​ ေ​တြ​ ကို ေျ​ပာ​င​္း ေရး​ဖို​႔​ လိုခ်င္ လို​လိ​မ​့္​ မ​ယ​္။ ဥပမာ - စာ​ပိုဒ္ ထဲ​မွာ noun form သို​႔​မ​ဟု​တ​္ adjective form နဲ​႔ ေ​ရး​ထား​ ေ​ပ​မ​ယ​့္ ျ​ဖ​ည​့္​ရ​မ​ယ​့္​ ကြက္လပ္ မွာ verb form ေျ​ပာ​င​္း​ၿ​ပီး ျ​ဖ​ည​့္ခ်​င​္ ျ​ဖ​ည​့္​ရ ​မယ္ ။ စာ​ပိုဒ္ ထဲ​မွာ active verb form နဲ​႔ ေ​ရး​ထား​ ေ​ပ​မယ​့္ ျ​ဖ​ည​့္​ရ​မ​ယ​့္​ ကြက္လပ္ မွာ passive verb form ေျ​ပာ​င​္း​ၿ​ပီး​ ျ​ဖ​ည​့္ခ်​င​္ ျ​ဖ​ည​့္​ရ​မ​ယ​္။

ဥပမာ စာ​ပိုဒ္ ထဲ​မွာ The organizers of a self-service store must deal with perishable foodstuffs requiring different ranges of temperature. . လို​႔ ေ​ပး​ထား​ ေ​ပ​မ​ယ​့္ ေ​မး​ခြ​န​္း​ မွာ Perishable foodstuffs —————— different ranges of temperature.  လို​႔ ေ​ပး​ထား​ ရ​င​္ ဒီ​ကြက္လပ္ မွာ ျ​ဖ​ည​့္​ရ​မ​ယ​့္​ စကားလုံး​ က verb simple form ျ​ဖစ္ရ​ ပါ​မ​ယ​္။ ဒါ​ေ​ၾ​ကာ​င​့္ requiring ဆို​တဲ့ စာ​ပိုဒ္ ထဲ​က present participle နဲ​႔ ေ​ပး​ထား​ တဲ့ စကားလုံး​ ကို ဒီ​ အ တို​င​္း ျ​ပန္ကူး​ ေ​ရး​ လို​႔​ မ​ရ​ပါ​ဘူး။ အေ​ျ​ဖ​မွန္ က require  ျ​ဖစ္ပါ​တ​ယ​္။

တစ္ခါ​ တေ​လ verb form ျ​ဖ​ည​့္​ရ​တာ ​ျ​ဖ​စ​္ေ​ပ​မ​ယ​့္ active voice form ကေ​န passive voice form ေျ​ပာ​င​္း​ဖို​႔ လိုခ်င္ရင္ လို​လိ​မ​့္​ မ​ယ​္။ ဥပမာ Robots  ထဲ​က စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ တ​စ​္ေ​ၾ​ကာ​င​္း ျ​ဖစ္တဲ့ Robots are used in the process for the painting, welding and assembly of the cars.  လို​႔ ေ​ပး​ထား​ ေ​ပ​မ​ယ​့္ ေမး​ ထား​တဲ့​ စာ​ေၾကာင​္း​ က People ———— robots in the process for the painting, welding and assembly of the car.  လို​႔ ေ​ပး​ထား​ တဲ့​ အတြ​က​္ ဒီ​စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ မွာ သုံး​ရ​ မ​ယ​့္ verb  က passive verb form  မ​ဟု​တ​္ ေ​တာ့​ဘဲ active verb form  ျ​ဖစ္ရ ​ပါ​မ​ယ​္။ ဒါ​ေ​ၾ​ကာ​င​့္ အေ​ျ​ဖ​မွန္ က use ျ​ဖစ္ ပါ​ တ​ယ​္။

Question No. 1(B)  ကေ​တာ့ Answer each question in one sentence . ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ စာ​ပိုဒ္ထဲ​မွာ ​ပါ​တဲ့ အေၾ​ကာ​င​္း​ အရာ အခ်က္ အ​လ​က​္ ေ​တြ​ ကို​ ေမး​ တဲ့ ေ​မး​ခြ​န​္း (၅) ခု​ ေ​မး​ထား​ၿ​ပီး ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္းေ​တြ​ ကို ေ​ပး​ထား​တဲ့​ စာ​ပို​ဒ​္ ထဲ​က​ အေ​ျ​ဖ​ရွာ​ ျ​ပီး ျ​ပ​ည​့္​စုံ​တဲ့​ ဝါက်​ တ​စ​္ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ နဲ​႔ အေ​ျ​ဖ ေ​ရး​ေ​ပး​ ရ​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ အမွ​တ​္ျ​ပ​ည​ ရ​ရွိ​ဖို​႔​ အတြ​က​္ ေ​မး​ခြ​န​္း​ မွာ ေမး​တဲ့​ အေ​ၾ​ကာ​င​္း​ အရာ (content)  ေ​ရာ၊ သ​ဒ​ၵါ (grammar)  ပါ မွန္မွန္ ကန္က​န​္ ေျ​ဖႏ​ို​င​္ ေ​အာ​င​္ မ်ားမ်ား​ ေလ့ က်​င​့္​ ထား​ ဖို​႔ လို​ပါ​ တ​ယ​္။ ဥပမာ - စာ​ပိုဒ္ ထဲ​မွာ Jenny Tier Bishop sat before the mirror, turning her head from side to side.  လို​႔ ေ​ပး​ထား​ ၿ​ပီး While sitting before the mirror what did Jenny Tier Bishop do?  လို​႔ ေ​မး​ရင္ စာ​ပို​ဒ​္ ထဲ​မွာ ေ​ပး​ထား​တဲ့​ အတို​င​္း ျ​ပန္မ​ကူး​ ဘဲ While sitting before the mirror, Jenny Tier Bishop turned her head from side to side. လို​႔ မွန္မွန္ ကန္က​န​္ ျ​ပ​န​္ေျ​ဖ ေ​ပး​မွ​ သာ အမွ​တ​္ျ​ပ​ည​့္​ ရ​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ Past tense  နဲ​႔ ေ​မး​ထား​ တဲ့​ အတြ​က​္ အေ​ျ​ဖ​ က​လ​ည​္း past tense verb  ကို ျ​ပန္သုံး​ ရ​ပါ​မ​ယ​္။

ျ​ပ​႒ာ​န​္း​ စာ​အုပ္ ပါ​ စာ​ပိုဒ္ မ်ား​နဲ​႔​ ဆိုင္တဲ့ ေ​မး​ခြ​န​္း ေ​တြ​ကို အလြတ္ က်က္မွတ္ တာ​ထ​က​္ ေ​မး​ခြ​န​္း​ အမ်ိ​ဳးမ်ိ​ဳး​ ကို ေျ​ဖ​တတ​္ ေ​အာ​င​္ ေ​လ့က်​င​့္​ ထား​ဖို​႔​ လို​ပါ​တ​ယ​္။ စာ​ပိုဒ္ ထဲ​က သက္ဆိုင္ တယ္ ထင္တဲ့ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္းေ​တြ​ ကို တို​က​္​႐ိုက္ ကူးခ်ေ​ပး​ လို​က​္ တာမ်ိ​ဳး​ လ​ည​္း မျ​ပဳ​ လု​ပ​္​ၾ​က​ ဖို​႔ သတိ​ေ​ပး ခ်င္ ပါ​တ​ယ​္။ ေ​မး​ထား​တာ ကို ဆီ​ေလ်ာ​္ ေ​အာ​င​္ မွန္မွန္ ကန္က​န​္ ျ​ပ​န္​ ေျ​ဖ​တတ​္ ေ​အာ​င​္ ေ​လ့က်​င​့္​ ထား​ဖို​႔​ လို​ ပါ​တ​ယ​္။

ေ​မး​ခြ​န​္း နံ​ပါ​တ​္ (၂) မွာ​ ေ​ပး​ထား​တဲ့​ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ကေ​တာ့ Fill in each blank with a word from the list given. Write down only the number of the blank and the word that fi lls it.  ျ​ဖစ္ပါ​ တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း ​အတြ​က​္ ျပ​႒ာ​န​္း​ စာ​အုပ္ မွာ​ ပါ​တဲ့ Unit  (၁၄) ခု​ ထဲ​က စာ​ပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ ကို (၈) လုံး​ ေျ​မာက္ စ​ကား​လုံး​ ေ​တြ​ကို ကြက္လပ္ လုပ္ထား​ ၿ​ပီး ေ​မး​ထား​ တ​ယ​္။ ကြက္လ​ပ​္ ေ​ပါ​င​္း (၂၀) ရွိ​ၿ​ပီး ဒီ​ ကြက္လ​ပ​္ ေ​တြ​ကို ျ​ဖ​ည​့္​စြက္ ဖို​႔ စကားလုံး (၂၀) ကို​ လ​ည​္း စာ​ပိုဒ္ အေ​ပ​ၚ​ မွာ ေ​ပး​ထား ပါ​တ​ယ​္။ သတိ​ျ​ပဳ​ ရ​မ​ယ​့္​ အခ်က္ ကေ​တာ့ စာ​ပို​ဒ​္​ ႀ​ကီး တစ္ပိုဒ္ လုံး​ ကို ျ​ပန္ကူး​ ေ​ရး​ဖို​႔​ မ​လို​ ပါ​ဘူး၊ ကြက္လပ္ နံ​ပါတ္ နဲ​႔ အေ​ျ​ဖ​ ကို​သာ ေ​ရး​ရ​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ဟာ ေက်ာ​င​္း​သား ေက်ာ​င​္း​သူ​ ေ​တြ​ရဲ​႕ အဂၤ​လိပ္စာ​ တတ​္ေျ​မာက္မႈ​ ကို ၿ​ခဳံ​ငုံ ​စစ​္ေ​ဆး​တာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း​ အတြ​က​္ ဘယ္လို​ အမွားမ်ိ​ဳး ​ကို​မွ လက္မ​ခံ​ ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ လ​ည​္း သတိ​ျ​ပဳ​ မိ​ၾ​က​ ဖို​႔ လို​ပါ တ​ယ​္။ ဥပမာ​ အား​ျ​ဖ​င​့္ capital letter နဲ​႔ ေ​ရး​ထား​ တာ​ကို small letter  ​နဲ​႔ ျ​ပ​န​္ေရး​ မိ​တာမ်ိ​ဳး ​မျ​ဖစ္ ဖို​႔၊ အန​ည​္း​ ကိ​န​္း အမ်ား​ ကိ​န​္း မွား ​မ​သြား​ ဖို​႔၊ plural number noun  ျ​ဖစ္ရ​မွာ ကို ‘s’ က်န္ခဲ့​ တာ မ်ိ​ဳး​ မ ျဖစ္ဖို​႔ မွာခ်င္ ပါ​တ​ယ​္။ ဒါ​ေ​ၾ​ကာ​င​့္ စာလုံး ​ႀ​ကီး​ နဲ​႔ စာလုံး​ ေ​သး ကြဲ​ျ​ပား​ေ​အာ​င​္ ေ​ရး​ဖို​႔​ အျ​ပ​င​္ စာလုံး ​ေ​ပါ​င​္း​ မွ​န​္ေ​အာ​င​္ ျ​ပ​န္​ေ​ရး​ ဖို​႔​ လ​ည​္း​ လို​ပါ​တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ဟာ ေက်ာ​င​္း​သား​ ေက်ာ​င​္း​သူ​ေ​တြ​ ရဲ​႕ reading skill ဆို​တဲ့ စာ​ဖ​တ​္​ၿ​ပီး​ နား​လည​္ ႏိုင္မႈ​ စြ​မ​္း​ရည္ နဲ​႔ reading skill ဆို​တဲ့ ဘာသာ​ စကား ရဲ​႕​သ​ဒ​ၵါ​ က​ၽြ​မ​္းက်င္ ပို​င​္ႏိုင္ မႈ​ အပို​င​္း ႏွစ္ပို​င​္း​ စလုံး​ ကို ဆ​န​္း​စစ္ လို​တာ ​ျ​ဖစ္လို​႔ စာ​ပို​ဒ​္ ေ​တြ​ ကို အလြတ္က်က္ ဖို​႔​ ထ​က​္ စာ​ပို​ဒ​္ ေ​တြ ကို နား​လ​ည​္​ ၿ​ပီး grammar  မွန္မွန္ နဲ​႔ အဓိ​ပၸာယ္ ရွိ​တဲ့ ဝါက် ေ​တြ​ ျဖ​စ​္ ေ​အာ​င​္ ေ​မး​ထား​ တဲ့​ ကြက္လ​ပ​္ ေ​တြ​မွာ ေ​ပး​ထား​ တဲ့ စကားလုံး​ ေ​တြ​ကို ျ​ဖ​ည​့္ႏို​င​္ ေ​အာ​င​္​ ႀကိဳး​ စား​ ရ​မ​ယ​္။

ေ​မး​ခြ​န​္း​ နံ​ပါ​တ​္ (၃) ကေ​တာ့ ေက်ာ​င​္း​သား​ ေက်ာ​င​္း​သူ​ တို​႔​ရဲ​႕ အဂၤ​လိပ္စာ​ တတ္က​ၽြ​မ​္း​ မႈ​ စြမ​္း​ရည္ အျ​ပ​င​္ မွတ္သား​ ႏိုင္မႈ စြ​မ​္း​ရည္ ကို စစ​္ေ​ဆး တဲ့ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ပုံစံ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ Write the appropriate words or groups of words to complete the sentences or lines of verse. လို​႔ ေ​မး​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ Item  (၁၀) ခု ေ​မး​ထား​ ၿ​ပီး​ေ​တာ့ ကြက္လ​ပ္​ (၁၀) ခု​ကို ျ​ဖ​ည​့္ေ​ပး ရ​မွာ ျ​ဖစ္ပါ​တ​ယ​္။ ကြက္လ​ပ​္ (၅) ခု​ က text  မွာ​ ပါ​တဲ့ Unit  (၁၄) ခု​ ထဲ​က ေ​ကာ​က​္ႏုတ္ ခ်​က္ ေတြ​ ျ​ဖ​စ​္​ၿ​ပီး က်န္ ကြက္လ​ပ​္ (၅) ခု​ ကေ​တာ့ ကဗ်ာ (၇) ပုဒ္ ထဲ​က ေ​ကာ​က​္ႏုတ္ ခ်​က​္ေ​တြ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း ဟာ ေက်ာ​င​္း​သား ေက်ာ​င​္း​သူ ​ေ​တြ​ရဲ​႕ သင္ယူ​ ထား​တဲ့ အခ်က္ အ​လ​က​္ေ​တြ​ နဲ​႔ ကဗ်ာ​ေ​တြ​ ကို နား​လည္ မွတ္သား ​ၿ​ပီး ​ျ​ပ​န​္​ၿပီး ေ​ရး​သား​ တ​င​္ျ​ပ ႏိုင္မႈ စြ​မ​္း​ရည္ ရွိ​မ​ရွိ​ ကို စစ​္ေ​ဆး​ တာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ တိ​တိ က်က် ျ​ပန္လ​ည​္ ေ​ဖာ​္ျ​ပ ​တာ​ ကို​ပဲ လိုခ်င္တဲ့​ အတြ​က​္ စာလုံး​ ေ​ပါ​င​္း မွား​ယြ​င​္း​ မႈ​ မ​ရွိ​ေ​အာ​င​္ သတိထား​ ၾ​က​ ဖို​႔​ လို​ပါ​ တ​ယ​္။ ကြက္လ​ပ​္ ေ​တြ​ ကို ျ​ဖ​ည​့္​တဲ့​ ေ​န​ရာ​မွာ စကားလုံး​ တစ္လုံး​ တ​ည​္း ျ​ဖ​ည​့္​ရတာ​ ရွိ​သ​လို စကား​စု​ တစ္စု ျ​ဖ​ည​့္​ ရ​တာမ်ိ​ဳး​ လ​ည​္း​ ရွိ​တာ​ကို သတိ​ျ​ပဳ​ ဖို​႔​ လို​ပါ​ တ​ယ​္။ နမူ​နာ ​ျ​ပ​ရ​မယ္ ဆို​ ရ​င​္

1. Looking good does not mean making yourself into ————— of a famous pop star.
2. Bangkok is the capital of Thailand and is regarded as a ————— paradise.
3. The little frog became a bird, And slowly —————

ဆို​တဲ့​ ေ​မး​ခြ​န​္းေ​တြ​ ကို ၾ​က​ည​့္​မယ္ ဆို​ရ​င​္ နံ​ပါ​တ​္ (၁) မွာ a carbon copy  ဆို​တဲ့ စကားလုံး​ သုံး​လုံး​ လို​ေ​ပ​မ​ယ​့္ နံ​ပါတ​္ (၂) မွာ​ ေ​တာ့ shopper’s  ဆို​တဲ့​စကားလုံး တစ္လုံး​ တ​ည​္း​ လို​မွာ​ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ နံ​ပါ​တ​္ (၃) မွာ​ ဆို​ရ​င​္ အေ​ျ​ဖ​ က flew away စကားလုံး​ ႏွစ္လုံး လို​မွာ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒါ​ေ​ၾ​ကာ​င​့္ ကြက္လပ္ တစ္ခု​တ​ည​္း​ ရွိ​ လို​႔ စကားလုံး​ တစ္လုံး​ တ​ည​္း​ပဲ ထ​ည​့္​ ရ​မယ္ လို​႔ မွတ္လို​႔​ မ​ရ ပါ​ဘူး။

ေ​မး​ခြ​န​္း ​နံ​ပါ​တ​္ (၄) ဟာ ျ​ပ​႒ာ​န​္း​ စာ​အုပ္ ကို ေက်ေက်​ ညက္ည​က​္ ေ​လ့​လာ ထား​မႈ ရွိ မ​ရွိ စစ​္ေ​ဆး​ ႏိုင္ဖို​႔ ေ​မး​ခြ​န​္း (၅) ခု ေ​မး​ထား​ ပါ​ တ​ယ​္။ ေ​မး​ခြ​န​္း နံ​ပါ​တ​္ (၄) ရဲ​႕ item 1 နဲ႔ item 2  ကေ​တာ့ text  မွာ​ ပါ​တဲ့ Unit  (၁၄) ခု​ထဲ​က ေ​ကာ​က​္ႏု​တ​္ ေ​မး​ထား တာ​ပဲ​ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း ႏွစ္မ်ိ​ဳး​ စလုံး​ မွာ choices ေပး ​ထား​ ပါ​တ​ယ​္။ OR ခံထား​တဲ့​ ေ​မး​ခြ​န​္း ​ထဲ​က ႀ​ကိ​ဳက္ရာ​ တစ္ပုဒ္ ကို ေ​႐ြး​ေျ​ဖ​ ၾ​ကရ​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ေက်ာ​င​္း​သား​ ေက်ာ​င​္း​သူ မ်ား​ ဟာ အခ်က္ အ​လ​က​္ ေ​ရာ သ​ဒ​ၵါ​ ပါ ​မွန္ကန္ တဲ့ အေ​ျ​ဖ​ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း မ်ား နဲ​႔ ေျ​ဖ​ၾ​ကား​ ရ​မွာ ​ျ​ဖစ္ပါ​တ​ယ​္။

ဥပမာ

IV. 1. What could robots used in factories do if there were any problems? (OR) Among which age group is sleepwalking most common and when do they grow out of it? လို​႔ နံ​ပါတ​္ (၁) မွာ ေ​မး​တယ္ ဆို​ပါ​စို​႔။ ပ​ထ​မ ေ​မး​ခြ​န​္း ​ကို ေ​႐ြး​ၿ​ပီး​ ေျ​ဖ​မယ္ ဆို​ရ​င​္ အေ​ျ​ဖ​ က Robots used in factories could ring up the/ their supervisor and ask for help. ဒု​တိ​ယ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ကို ေ​႐ြး​ၿ​ပီး​ ေျ​ဖ​မယ္ ဆို​ရ​င​္ အေ​ျ​ဖ​ က Sleepwalking is most common among children and they grow out of it when they become adolescents. ျ​ဖစ္ ပါ​ တ​ယ​္။ ဒီ​ေ​မး​ခြ​န​္း ေ​တြ​ ကို မွန္မွန္ ကန္က​န​္ ေျ​ဖ​ဆိုႏ​ိုင္ ဖို​႔ Unit (၁၄) ခု စလုံး​ မွာ​ ပါ​တဲ့ အေ​ၾ​ကာ​င​္း​ အရာ​ ေ​တြ​ကို အေ​သး​စိတ္ ဖတ​္​ၿ​ပီး မွတ္သား​ ထား​ဖို​႔​ လို​ ပါ​တ​ယ​္။

ဒီ​ ေ​မး​ခြ​န​္း ​နံ​ပါ​တ​္ (၄) ရဲ​႕ item  နဲ​႔ item 4  မွာ ေ​မး​ေ​လ့​ ရွိ​တဲ့ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ပုံစံ​ေ​တြ​ ထဲ​က ပထမ​ တစ္မ်ိ​ဳး​ ကေ​တာ့ Who said these words and to whom were they said? What is the title of the unit from which the sentence is taken? ဥပမာ Who said these words and to whom were they said? What is the title of the unit from which the sentence is taken? “Soon after the two of you left, I built a fi re.”  လို​႔ ေ​မး​ခဲ့​ရင္ အေ​ျ​ဖ​ က The man of music and dancing said these words to his friends, the philosopher and the medico. The sentence is taken from (the story) “Too Much Knowledge Maketh Fools.”  ျ​ဖစ္ ပါ​တ​ယ​္။

ေ​မး​ႏိုင္တဲ့​ အလားတူ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ပုံစံ​ ေ​နာက္ တစ္မ်ိ​ဳး​ ကေ​တာ့ What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the word underlined in the sentence refer to? အဲ​ဒီ​ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ ထဲ​မွာ it တို​႔ we တို​႔ they တို​႔ စ​သ ျ​ဖ​င့္​ pronoun ေ​တြ​ ပါ​ခဲ့​ရ​င​္ အဲ​ဒါ​ ေ​တြ​ဟာ ဘာ​ကို ၫႊ​န​္း​တယ္ ဆို​တာ အေ​ျ​ဖ​ ဝါက်​ ထဲ​မွာ သဲသဲ ကြဲကြဲ ေ​ဖာ​္ျ​ပ ေ​ျ​ဖ​ဆို​ ရ​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဥပမာ What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the word underlined in the sentence refer to? The female mosquito locates her human targets by following the carbon dioxide that we exhale.  လို​႔ေ​မး​ရ​င​္  အေ​ျ​ဖ​က The title of the unit from which the sentence is taken is ‘Mosquito: Getting to know the enemy.’ The word underlined in the sentence refers to ‘the mosquito’s.’  လို​႔ေ​ျ​ဖ​ရ​ပါ​မ​ယ​္။

ဒါ​မွ​ မ​ဟု​တ​္ ေ​နာက္ တစ္မ်ိ​ဳး ေ​မး​ႏိုင္ တာ​ ကေ​တာ့ What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the following sentence mean?  ဆို​တဲ့ ေ​မး​ခြ​န​္း မ်ိ​ဳး ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဥပမာ What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the following sentence mean? To my ears it sounded so much like the rhythmic beats of music coming from a drum that I started dancing to it? လို​႔ ေ​မး​လာ​ရ​င​္ The title of the unit from which the sentence is taken is ‘Too Much Knowledge Maketh Fools’. The sentence means that the bubbling noise of the boiling rice sounded so much like the regular repeated pattern of music which comes from a drum to the man of music and dancing that he started dancing to the bubbling noise of the boiling rice.  လို​႔ ေျ​ဖ​ ရ​ပါ​ မ​ယ​္၊ ဒီ​ အေ​ျ​ဖ​ က န​မူ​နာ​ အ ေျ​ဖ​ သာ ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ ရဲ​႕ ဆိုလို​ရ​င​္း​ ကို ေ​ပ​ၚ​လြ​င​္ ေ​စ​တဲ့ သ​ဒ​ၵါ​မွန္ တဲ့ ဘယ္ အေ​ျ​ဖ​ကို​ မ​ဆို လက္ခံ​ ပါ​တ​ယ​္။ ေ​မး​ခြ​န​္း​ ရ႕ဲ ဒုတိယ​ အပို​င​္း ျ​ဖစ္တဲ့ What does the following sentence mean?  ဆို​တဲ့​ ေ​မး​ခြ​န​္း​ မွာ Unit  (၁၄) ခု​ထဲ​က စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ တ​စ​္ေ​ၾ​ကာ​င​္း​ ကို ထု​တ​္ႏု​တ​ ္ျ​ပ​ထား​ၿ​ပီး အဲ​ဒီ စာ​ေ​ၾ​ကာ​င္း​  ရဲ့ ဆိုလို​ရ​င​္း​ ကို ေ​မး​တာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။

ဒီ​ေ​မး​ခြ​န​္း နံ​ပါ​တ​္ (၄) ရဲ​႕ item 5  ကေ​တာ့ ကဗ်ာ ​ေ​တြ​ ထဲ​က စာ​ေ​ၾ​ကာ​င​္း ႏွ​စ​္ေ​ၾ​ကာ​င​္း ေ​လာက္ ကို ေ​ပး​ထား ​ၿ​ပီး ဆိုလို​ရ​င​္း​ အဓိ​ပ​ၸာယ္ ကို ေ​ရး​ခို​င​္း​ တာ​ပဲ ​ျဖစ္ တ​ယ​္။ What do these lines mean? လို​႔ေ​မး​မွာ ​ျ​ဖစ္တ​ယ​္။ ဒီ​ေ​မး​ခြ​န​္း ကို ေျဖႏ​ိုင္ ဖို​႔​ကေ​တာ့ ျ​ပ​႒ာ​န​္း ​ထား​တဲ့ ကဗ်ာ​ ေ​တြ​ရဲ​႕​အဓိ​ပ​ၸာယ္ ကို နား​လည္ သိ​ရွိ​ထား​ဖို​႔ လို ​ပါ​တ​ယ​္။ ကဗ်ာ​ ကို​ အဓိပၸာယ္ ဖြ​င​့္ ဆို​တဲ့​ အခါ​မွာ၊ ဆိုလို​ရ​င​္း​ အဓိ​ပ​ၸာ​ယ​္ ေ​ရာ၊ သ​ဒ​ၵါ​ေ​ရာ မွန္ရ​ ပါ​မ​ယ​္။

ဥပမာ - What do these lines mean?

I shot an arrow into the air –
It fell to earth, I knew not where; ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲက စာေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္း ကို ေပးထား တယ္ ဆိုပါစို႔။ အဲဒီ ကဗ်ာ၂ ေၾကာင္း ရဲ႕ စကားေျပ ကို ျပန္ေပး ရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။

ေမးခြန္း နံပါတ္ (၅) က ေမးခြန္း နံပါတ္ (၁) B လိုပဲ Unit (၁၄) ခု ထဲက စာပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ ေပးထားၿပီး ေမးခြန္း (၅) ခု ကိုေျဖ ေပး ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီ ေမးခြန္း ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ေျဖဆို ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ ကို ေက်ေက် ညက္ညက္ ဖတ္ၿပီး အဓိပၸာယ္ သိရမယ္။ အေၾကာင္း အရာ နဲ႔ သဒၵါ မွန္ကန္ တဲ့ ဝါက်ေတြ တည္ေဆာက္ တတ္ ေအာင္လည္း မ်ားမ်ား ေလ့က်င့္ ထားရ ပါမယ္။ ဒီ ေမးခြန္း ေတြက (၂) မွတ္ တန္ ေမးခြန္း ေတြ ျဖစ္ ေပမယ့္ မေျဖႏိုင္ ဘူး ဆိုၿပီး မေျဖဘဲ မထား ခဲ့ပါနဲ႔။ အေျဖ တစ္ဝက္ ေလာက္ မွန္ရင္လည္း အမွတ္ တစ္ဝက္ ေလာက္ ရပါ တယ္။ ဥပမာ၊ Preventing malaria includes a variety of measures: wearing protective clothing , using repellents and sleeping under bed bets treated with insecticides. လို႔ ေမးရင္ စာပိုဒ္ ထဲမွာ ေပးထား တဲ့ အတုိင္း ျပန္မကူး ဘဲ We can prevent malaria by weraring protective clothing, using repellents and sleeping under bed nets treated with insecticides. လို႔ မွန္မွန္ ကန္ကန္ ျပင္ေျဖ ေပး မွသာ အမွတ္ျပည့္ ရမွာ ျဖစ္တယ္။

ေမးခြန္း နံပါတ္ (၆) ကေတာ့ Punctuation နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။ Punctuate the following လို႔ ေမးမွာ ျဖစ္တယ္။ capital, comma, semi-colon, colon, full stop, question mark, open and close inverted commas, exckamation mark, apostrophe ေတြ ကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ သုံးစြဲ တတ္၊ မတတ္ စစ္ေဆး မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီ နံပါတ္ (၆) မွာ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ ထဲက စာေၾကာင္း ေတြ ကို ေမးေလ့ ရွိေပမယ့္ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ ထဲမွာ မပါတဲ့ ဝါက် ေတြ ကိုလည္း ေမးႏိုင္ တယ္။ အဓိက ကေတာ့ Punctuation ေတြ ကို ဘယ္လို သုံးရ မလဲ ဆိုတာ သိဖို႔ အေရးႀကီး တယ္။ သတိ ေပးခ်င္ တာကေတာ့ Punctuation ေမးခြန္း အတြက္ အလြတ္ က်က္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေလ့က်င့္ ခန္း မ်ားမ်ား လုပ္ေပး ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ဝါက် ရဲ႕အစ စကားလုံး တို႔၊ လူ နာမည္ တို႔ကို capital letter နဲ႔ေရးဖို႔၊ ဝါက် အဆုံးမွာ အဆို ဝါက် ျဖစ္ရင္ full stop သုံးဖို႔၊ လူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ က ေျပာတဲ့ စကားလုံး ေတြ ကို ေပးထား ရင္ အဲဒီ စကားလုံး ေတြရဲ႕ အစ နဲ႔ အဆုံးမွာ inverted commas ေတြ သုံးဖို႔ သိရ ပါမယ္။

ဥပမာ ဖတ္စာအုပ္ ထဲမွာ ေပးထား တဲ့ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ကို ၾကည့္ရ ေအာင္ she is different i said she has manners but she doesnt have language ဒီ စာေၾကာင္း ကို ၾကည့္ရင္ direct speech နဲ႔ ေရးထား တဲ့ ဝါက် ျဖစ္တယ္။ ေျပာတဲ့ သူက fi rst person pronoun ျဖစ္ တဲ့ “I” ျဖစ္လို႔ Capital letter နဲ႔ ေရးရ ပါမယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္က လိုက္တဲ့ introductory verb ‘said’ ရဲ႕ေနာက္ မွာ comma ( , ) ရွိ ရပါ မယ္။ I က ေျပာတဲ့ အေၾကာင္း အရာ ႏွစ္ခု က I ရဲ႕ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ မွာ ရွိေနတာ ေတြ႕ရ ပါမယ္။ I က ေျပာတဲ့ စကားလုံး ေတြက she is different နဲ႔ she has manners but she doesn’t have language ျဖစ္လို႔ I က ေျပာတဲ့ စကား ေတြရဲ႕ အစ မွာ open inverted commas ( “ ) ရွိၿပီး သူေျပာတဲ့ စကားေတြ ရဲ႕အဆုံး မွာ close inverted commas ( ” ) ရွိရ ပါမယ္။

She is different ဆိုတဲ့ I က ေျပာတဲ့ ပထမ အေၾကာင္း အရာရဲ႕ ေနာက္မွာ လည္း ဝါက် မဆုံးေသး လို႔ comma ရွိရ ပါမယ္။ ဝါက် ရဲ႕ ဒုတိယ ပိုင္း ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ႏွစ္ပိုင္း ပါတာကို ေတြ႕ရပါမယ္။ she has manners နဲ႔ but she doesn’t have language တို႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီ အပိုင္း ႏွစ္ပိုင္း ကို but ဆိုတဲ့ sentence connector နဲ႔ ဆက္ထား လို႔ but ဆိုတဲ့ sentence connector ရဲ႕ ေရွ႕မွာ comma ( , ) ရွိရ ပါမယ္။ ဆက္ၿပီး ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ doesn’t ဆိုတဲ့ စကား လုံး ဟာ spelling မမွန္ ပါဘူး ။ does နဲ႔ not ကို အတို ေကာက္ (contracted form) နဲ႔ ေရးတာ ျဖစ္လို႔ ‘n’ နဲ႔ ‘t’ ၾကားမွာ apostrophe (’) ရွိရပါ မယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝါက် ရဲ႕အစေတြ ကို capital letter နဲ႔ စၿပီး ေရးရမွာ ျဖစ္ၿပီး ဝါက် ရဲ႕အဆုံး မွာ full stop ရွိ ရပါမယ္။ ဒီ ေပးထား တဲ့ ဝါက် ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ punctuation marks စုစု ေပါင္း (၁၂) ခု လို ပါတယ္။

ေမးခြန္း နံပါတ္ (၇) မွာ အပိုင္း ၂ ပိုင္း ပါဝင္ ပါတယ္။ ေမးခြန္း နံပါတ္ (၇) ပထမ ပိုင္း VII A က Stylistic Transformation လို႔ေခၚပါ တယ္။ Finish each sentence in such a way that it means exactly the same as the sentence that is given လို႔ ေမးမွာ ျဖစ္တယ္။ ေပးထား တဲ့ စာေၾကာင္း (၁၀) ေၾကာင္း ကို အဓိပၸာယ္ မေျပာင္း လဲ ေစဘဲ ျပန္ေရး ေပးရမွာ ျဖစ္တယ္။ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ ထဲမွာ ဒီလို အဓိပၸာယ္ မေျပာင္း လဲဘဲ တည္ေဆာက္ ပုံ မတူတဲ့ ဝါက်ေတြ Grade 10 မွာ ေရာ Grade 11 ျပန္ေရးခိုင္း တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္း ေတြ အမ်ားႀကီး ေပးထား တဲ့ အတြက္ အဲဒီ Grammar Exercise ေတြ မ်ားမ်ား လုပ္ရင္ ဒီ အပိုင္း ကို ေကာင္းေကာင္း ေျဖ ဆို ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္တယ္။

ေမးခြန္း (၇) ရဲ႕ ဒုတိယ ပိုင္း VIIB ကေတာ့ paragraph writing ျဖစ္တယ္။ ေပးထား တဲ့ prompts  မ်ားကို သုံးၿပီး စာပိုဒ္ တို ေလး တစ္ပိုဒ္ ေရးရ မွာ ျဖစ္တယ္။ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ေရးသား ထားတာေတြ ကို ဘာမွ မစဥ္းစား ဘဲ ခ်ေရး တာမ်ိဳး မလုပ္ ပါနဲ႔။ ေမးခြန္း က Using the prompts given, write a very short paragraph on: - ဆိုၿပီး ေ႐ြး စရာ (၂) ပုဒ္ ေပးပါ မယ္။ ကိုယ္ပိုင္ တဲ့ တစ္ပုဒ္ ကို ေ႐ြးၿပီး ေရးပါ။ မလိုတာ ေတြ ထည့္မေရး ပါနဲ႔။ Write a short paragraph ဆိုတာ ကို သတိျပဳ ပါ။ ေပးထား တဲ့ prompts အားလုံး ကို ျပန္သုံး ၿပီး ေရးရမွာ မို႔လို႔ ကိုယ္ပိုင္ ဝါက် ေတြ တည္ေဆာက္ တတ္ ေအာင္ ေလ့ က်င့္ ထားၾက ပါ။ Question VIIB. ကို ေျဖတဲ့ အခါ မွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား က အားနည္း တာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေပး ထား တဲ့ prompts ေတြနဲ႔ သဒၵါမွန္ တဲ့ ဝါက်ေတြ ေဆာက္တတ္ ဖို႔လိုတယ္။ ဥပမာ Dengue Fever အေၾကာင္း ကို ေရးခိုင္း တယ္ ဆိုပါစို႔။ ေပးထား တဲ့ prompts ေတြ က

- Dengue fever – viral disease – carried – Aedes mosquito
- Disease occurs mainly – tropical – subtropical regions လို႔ ေပးထား တယ္ ဆိုပါစို႔။ ပထမ ဝါက် မွာ dengue fever ဟာ viral disease ျဖစ္တယ္ လို႔ အဓိပၸာယ္ ရလို႔ ျဖစ္ျခင္း ကို ျပတဲ့ verb to be  ျဖစ္တယ္ “is” ကို သုံးရ ပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါ ဝါက် မွာ viral disease ဟာ singular noun ျဖစ္လို႔ article ‘a’ ထည့္ေပး ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ dengue fever ကို Aedes ျခင္က သယ္ေဆာင္ တာ ျဖစ္ လို႔ which is carried by Aedes mosquito လို႔ ေရးရ ပါမယ္။ ဒီေနရာ မွာ which ဆိုတဲ့ relative pronoun နဲ႔ verb to be ျဖစ္တဲ့ is ကို ထားခဲ့ ရင္ လည္းပဲ ရပါ တယ္။ ဒီ အပိုင္း ကို passive voice နဲ႔ ေရးထား တဲ့ အတြက္ ျပဳလုပ္ သူ (agent) ျဖစ္တဲ့  Aedes mosquito ေရွ႕မွာ by ထည့္ ဖို႔ လိုပါ မယ္။ ၿပီးေတာ့ Aedes mosquito ဆိုတာ ျခင္ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ နာမည္ ျဖစ္လို႔ အဲဒီ အမည္ ရဲ႕ေရွ႕မွာ defi nite article ‘the’ လို ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ Dengue fever – viral disease – carried – Aedes mosquito ဆိုတဲ့ prompts ေတြကို ျပန္ေရး ရာမွာ Dengue fever is a viral disease, (which is) carried by the Aedes mosquito လို႔ ျပန္ေရး ရပါ မယ္။

ေနာက္ တစ္ေၾကာင္း ကို ေရးျပ ရမယ္ ဆိုရင္ ေပးထား တဲ့ prompts ေတြက disease occurs mainly – tropical – subtropical regions ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီ ဝါက် ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ disease ဆိုတဲ့ စကားလုံး နဲ႔ စတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပထမ ဝါက်မွာ နိဒါန္း ပ်ိဳးၿပီး သား ျဖစ္တဲ့ dengue fever အေၾကာင္း ကို ေျပာတာ ျဖစ္လို႔ defi nite article ‘the’ လို ပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီေရာဂါ ဟာ tropical နဲ႔ subtropical ေဒသ ေတြမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေနရာ ကို ေဖာ္ျပ ဖို႔ in ဆိုတဲ့ preposition လိုပါ မယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနရာ ေဒသ ႏွစ္ခု အေၾကာင္း ကို ေျပာလို႔ tropical နဲ႔ subtropical ကို and ဆိုတဲ့ conjunction နဲ႔ ဆက္ ရပါ မယ္။ ဒါေၾကာင့္ disease occurs mainly – tropical – subtropical regions ဆိုတဲ့ prompts ေတြကို ျပန္ေရး ရာ မွာ The disease occurs mainly in tropical and subtropical regions. လို႔ ျပန္ေရး ရပါ မယ္။ ဒီလို prompts ေတြ ကို သုံးၿပီး ဝါက် ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေရး ရာမွာ article ေတြ ျဖစ္တဲ့ “a” တို႔ “an” တို႔ “the” တို႔ လိုရင္ ထည့္ ရမယ္။ verb to be ျဖစ္တဲ့ “am” တို႔ “is” တို႔ “are” တို႔လိုရင္ ထည့္ေပး ရမယ္။

ေမးခြန္း နံပါတ္ (၈) ကေတာ့ letter writing ျဖစ္ပါ တယ္။ ေပးထား တဲ့ ေမးခြန္း (၃) ပုဒ္ ထဲက ႀကိဳက္ရာ တစ္ပုဒ္ ပဲ ေျဖရ ပါမယ္။ ဒီ ေမးခြန္း ကို ေျဖဆို တဲ့ အခါ သတိျပဳ ရမယ့္ အခ်က္ ေတြ ကေတာ့ ေပးထား တဲ့ ၫႊန္ၾကား ခ်က္ေတြ ကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ ဖတ္ ဖို႔ပဲ ျဖစ္ တယ္။ ဒီ ေနရာ မွာ - (၁)စာေရး မယ့္ သူက ဘယ္သူ လဲ ဆိုတာ သိဖို႔ လိုပါ တယ္။ (၂) ဘယ္သူ႕ ဆီကို ေရးရ မလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ပါ။ (၃) ဘာ အေၾကာင္း အရာ ေရးရမလဲ ဆိုတာ အရင္ေသေသ ခ်ာ ခ်ာ ဖတ္ပါ။ ေရးခိုင္း တဲ့ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခ်က္ လား၊ ႏွစ္ခ်က္ လား ဆိုတာ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ဖတ္ၿပီး မွ ေရးဖို႔ လိုပါတယ္။ အေရးႀကီး တဲ့ အခ်က္ တစ္ ခ်က္ ကေတာ့ ေမးခြန္း မွာ စာေရးသူ (addresser) နဲ႔ စာ လက္ခံ ရရွိ မယ့္သူ (addressee) ေတြ ရဲ႕ နာမည္ ကို ေပးထားၿပီး သား ျဖစ္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ ဟာ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ ျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ ေက်ာင္း ဘယ္ ၿမိဳ႕နယ္ က ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ လုံး၀ ထည့္မေရး ဖို႔ အထူး သတိ ေပးခ်င္ ပါတယ္။

နမူနာ ေမးခြန္း တစ္ပုဒ္ ကို ၾကည့္ၾက ရေအာင္၊ You are Bo Bo. You live at No.1, Pagoda Road, Pyay. Write a letter to your friend Aung Aung who lives in Bago, telling him about the school activities you participated in and how useful they are for students. ဒီ ေမးခြန္း ကို ၾကည့္ရင္ စာေရး မယ့္ သူက Bo Bo ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူ႕ ဆီကို ေရးမလဲ ဆိုေတာ့ Aung Aung ဆီ ကို ေရးရမွာ ျဖစ္ လို႔ Dear Aung Aung လို႔ စေရး မယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရးခိုင္း တဲ့ အေၾကာင္း အရာ ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ telling him about the school activities you participated in နဲ႔ how useful they are for students ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း အရာ ႏွစ္ခ်က္ ပါတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ခ်က္ လုံး ပါေအာင္ ေရးမွသာ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အလြတ္ က်က္ ထား တဲ့ စာေတ ကို ေရးေပး လိုက္တာ မ်ိဳး မလုပ္ ပါနဲ႔။ ေရးရမယ့္ အေၾကာင္း အရာ ကို မသိဘဲ အလြတ္ က်က္ထား တာ အားလုံး ခ် ေရးၿပီး ေျဖတာ မ်ိဳး ဟာ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း မရႏိုင္ ပါဘူး။ လိုရင္း အခ်က္ အားလုံး ပါမွ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း ရမယ္။

ေမးခြန္း နံပါတ္ (၉) ကေတာ့ essay writing ျဖစ္ပါတယ္။ ေပးထား တဲ့ ေခါင္းစဥ္ (၃) ခု ထဲက ႀကိဳက္ရာ တစ္ခု ကို ေရးရ မွာ ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ ဝင္ စာေမးပြဲ အဆင့္မွာ စာစီစာကုံး နဲ႔ ေပးစာ ေတြကို ေကာင္းေအာင္ ေရးႏိုင္ ဖို႔ -

(၁) Organization - ဖြဲ႕စည္း ပုံ ေကာင္းျခင္း။ အေၾကာင္း အရာ အခ်က္ အလက္ေတြ ကို နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂုံး စသျဖင့္ အစီအစဥ္ က်က် ေရးႏိုင္ ျခင္း ျဖစ္တယ္။
(၂) Relevancy - သက္ဆိုင္မႈ ရွိျခင္း။ မိမိေရး ရမယ့္ အေၾကာင္း အရာနဲ႔ သက္ဆိုင္ တာ ကိုပဲ ေရးရ မွာ ျဖစ္တယ္။ လုံး၀ သက္ဆိုင္ မႈ မရွိတဲ့ အေၾကာင္း အရာ ေတြကို ေရးခဲ့ရင္ သက္ဆိုင္ မႈ မရွိဘူး လို႔ သတ္မွတ္ မွာ ျဖစ္လို႔ အမွတ္ မရ ႏိုင္ဘူး။
(၃) Content - အခ်က္ အလက္ မွန္ကန္ ျပည့္စုံျခင္း။ ေရးရ မယ့္ အေၾကာင္း အရာနဲ႔ စပ္လ်ဥ္း တဲ့ အခ်က္အလက္ နဲ႔ ဥပမာ ေတြ ကို ျပည့္ျပည့္ စုံစုံ ထည့္သြင္း ေရးသား ႏိုင္ဖို႔ လို ပါတယ္။
(၄) Language - အသုံး အႏႈန္း မွန္ကန္ ျခင္း။ သုံးတဲ့ စကားလုံး ေဝါဟာရ ေတြ မွန္ျခင္း၊ ေကာင္းျခင္း၊ လွျခင္း၊ ႂကြယ္၀ျခင္း နဲ႔ သဒၵါ မွန္မွန္၊ ဝါက် ဖြဲ႕စည္းပုံ မွန္မွန္နဲ႔ ဝါက် အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးတတ္ျခင္း တို႔ ျဖစ္တယ္။
(၅) Presentation - တင္ျပပုံ ေကာင္းျခင္း။ ေရးတဲ့ အေၾကာင္း အရာ ကို စာဖတ္ သူ ဖတ္လို႔ ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ တင္ျပ ႏိုင္စြမ္း ရွိရ ပါမယ္။ ေပးစာ ေရး ရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ စာစီ စာကုံး ေရးရာ မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မလိုအပ္ ဘဲ အလြန္ ရွည္လ်ား တဲ့ စာေတြ၊ စာစီစာကုံး ေတြ ကို တခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသား ေတြ ေရး တာ ကို ေတြ႕ ရပါတယ္။ ေပးစာမ်ား ကို ၅ မ်က္ႏွာ ၆ မ်က္ႏွာ ေလာက္ ေရးျခင္း၊ စာစီစာကုံး ကို လည္း ၁၀ မ်က္ႏွာ ၁၂ မ်က္ႏွာ ေလာက္ ေရးၿပီး ေရးတဲ့ အေၾကာင္း အရာ ေတြ က်စ္လ်စ္ ထိမိမႈ မရွိျခင္း၊ ဆက္စပ္မႈ မရွိျခင္း တို႔ကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ အေၾကာင္း အရာေတြ ကို မႏိုင္မနင္း အဆက္ အစပ္ မရွိဘဲ ထပ္ခါ တလဲလဲ ေရးတာမ်ိဳး ကို လည္း ေရွာင္ၾကဥ္ ၾက ပါ။ ေမးထား တဲ့ အေၾကာင္း အရာ က တစ္ခ်က္ လား ႏွစ္ခ်က္လား ဆိုတာ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ဖတ္ပါ။

ဥပမာ Places of recreation in Myanmar ဆိုတဲ့ စာစီစာကုံး ေရးခိုင္း ရာမွာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ အပန္းေျဖ ႏိုင္တဲ့ ေနရာမ်ား လို႔ ေျပာတဲ့ အတြက္ အပန္းေျဖ ေနရာ တစ္ခု ထက္ မက ေရးမွ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း ရမွာ ျဖစ္တယ္။ Places of recreation လို႔ ေျပာတဲ့ အတြက္ ေနရာ တစ္ေနရာ တည္း အေၾကာင္း ကိုပဲ ေရးရင္ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း မရႏိုင္ ပါဘူး။ တကၠသိုလ္ ဝင္ စာေမးပြဲ ကို ေျဖဆို ၾကမယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတြ ကို အထူး မွာခ်င္ တာ ကေတာ့ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ မွာ ပါတဲ့ unit (၁၄) ခု လုံးက စာပိုဒ္ passages ေတြ ကို တစ္ခု မက်န္ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ဖတ္႐ႈ မွတ္သား ဖို႔၊ ေပးထား တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္း ေတြကို မ်ားမ်ား ျပဳလုပ္ ၾကဖို႔၊ ကဗ်ာေတြ ကို လည္း ႐ြတ္ဆို ႏိုင္႐ုံ သာမက၊ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ ဆို တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ဖို႔ လိုပါ တယ္။ ဒါမွ တကၠသိုလ္ ဝင္ စာေမးပြဲ ကို ထူးထူး ခၽြန္ခၽြန္ နဲ႔ ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ ဝင္ စာေမးပြဲ ေျဖဆို ၾကမယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ အားလုံး မိမိတို႔ က်က္မွတ္ ရမယ့္ စာေတြ ကို ႀကိဳးႀကိဳး စားစား က်က္မွတ္ ေလ့လာၿပီး ေအာင္ျမင္ မႈ ရရွိ ႏိုင္ၾက ပါေစ။

ပညာေရး ဝန္ႀကီး ဌာန

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္