ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ အလားအလာရွိသူမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ား၊ စီမံကိန္းမေရရာမႈမ်ားေၾကာင့္ ရပ္တန္႔ေနေၾကာင္း ထုိင္းပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ခ်ဒ္ခ်က္ဆစ္တီပြန္က ေဖေ ဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္တြင္ ဝန္ခံသည္။ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဆုိင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီတစ္ခု၏ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ မစၥတာ ဆစ္တီပြန္က ပို႕ေဆာင္ေရး၊ ယာဥ္အသြားအလာ မူဝါဒေရးရာႏွင့္ စီမံကိန္း႐ံုးသည္ စီမံကိန္း၏ အဓိကအလားအလာမ်ားကို မေလ့လာရေသးေ ၾကာင္း ေျပာ ၾကားသည္။
မစၥတာခ်ဒ္ခ်က္က အဓိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတစ္ဦးအျဖစ္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ပါဝင္လာေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းရာတြင္လည္း အခက္အခဲမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္အစိုးရက ထားဝယ္တြင္ ထုိင္းအစိုးရ အဆုိျပဳသည့္ ဆိပ္ကမ္းေ နရာ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာမတူေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ ဂ်ပန္က ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား မျဖစ္ရန္ စက္မႈႏွင့္ ကြန္ုတိန္နာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို သီးျခားစီထားရန္ ေတာင္းဆုိလ်က္ရွိသည္။ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ စက္မႈ ဆိပ္ကမ္းကို မက္တာဖြတ္တြင္ထားၿပီး ကြန္တိန္နာ ဆိပ္ကမ္းကို လီအန္ခ်ာဘန္၌ ထားရွိသည္။
မစၥတာခ်ဒ္ခ်က္က ထားဝယ္စီမံကိန္း၏ အလားအလားမ်ားစြာအေပၚ ထုိင္းႏွင့္ ဂ်ပန္အၾကား သေဘာ ကြဲလြဲျမႈမ်ားသည္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္မႈ စတင္ရန္ အဓိက အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္အစိုးရသည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္မႈ ကတိကဝတ္တစ္ခုေပးရန္ မနီးစပ္ေသးေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၀ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းသည္။ မစၥတာခ်ဒ္ခ်က္က ဂ်ပန္အစုိးရသည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ခ်ရန္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ၾကာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စီမံကိန္းအတြက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ ရန္ပံုေငြ ရွာေဖြေရးအစီအစဥ္ တစ္ရပ္ မရွိေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Khit Lu Nge
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.