Pages

Friday, February 8, 2013

စစ္သားတစ္ေယာက္၏ ပါရမီျဖည့္ဖက္ဆိုတာ


က်မ ေမာင္ ့ကို စာေတြ႕ေတာ ့ ေမာင္ က သာမာန္ ရဲေဘာ္ေလး အဆင့္ သာသာေလးပါ။ လက္ေမာင္းေပၚ က ပေစာက္ပံု သ႑န္ရွိတဲ ့ အရစ္ကေလး တရစ္ကလြဲရင္ ေမာင္ပိုင္ဆိုင္ တာဆိုလို ့က်မ ကိုခ်စ္တယ္ ဆို တဲ ့ အခ်စ္တစ္ခု ထက္ က်မ ဘာဆိုဘာမွ ပိုမျမင္နိုင္ခဲ ့ဘူး ။ေမာ္လျမိဳင္ သူ က်မနဲ ့ အညာ သား ေမာင္နဲ ့စေတြ႕ တာ က ၉၂ခုနွစ္က ျမ၀တီ နား က တိုက္ပြဲေတြမွာ အစျပဳခဲ ့မယ္ဆို မွားမယ္မထင္ပါဘူး။
 
ေျခလ်င္တပ္ တတပ္ရဲ႕ ပင္ပန္းမႈ႕ဒဏ္ကို က်မ လွိမ္ ့ပိန္ ့ေနေအာင္ခံစားရတယ္။ ဆရာ ကေတာ္လို ့အေခၚ ခံရ တာကလြဲရင္ အျပင္ေယာက်္ားေတြရဲ႕ မိန္းမေတြလို ေက်ာ့ေက်ာ့ ေမာ့ေမာ့ မေနနိုင္ ခဲ ့ဘူးေလ။ တပ္မ ကေပးတဲ ့ ယူနီေဖာင္း တစ္စံုက ေမာင့္အတြက္ အျပင္ က်မ အတြက္ ပါ အပိုေစာင္း ရလာခဲ ့တယ္။တပ္ မွာ ရွိတဲ ့အိမ္ေထာင္သည္ရဲေမ ေတြအားလံုး စစ္ပညာမတက္မေနရေပါ့။ေမာင္က တပ္ကိစၥ ဆိုင္ရာေတြမွာ လံုးပန္း၊ က်မ က လက္နက္ငယ္သင္တန္းေတြမွာ တက္၊ႏွစ္ဦးသားေတြ႕စံုခ်ိန္ဆိုလို ့ ညပိုင္းေလး တခု ကသာ နားေနခ်ိန္ေပါ့။ဒါေတာင္ ေမာင္ကင္းေစာင့္ရတဲ ႕ေန ့မ်ိဳးဆို တပ္ရဲ႕ ဂိတ္(၁)မွာ ေမာင္နဲ ့အတူတူ ကင္းေစာင့္ရင္း သြားအိပ္ေပါ ့။ မလြယ္တဲ ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ကို ေမာင့္ကို ခ်စ္ျပီး၊ေမာင့္ကို ယူျပီးမွ က်မ တကယ္လက္ေတြ႕ က်က် သိခြင့္ရခဲ ့တာပါ။
က်မ ပထမဆံုး သားဦးေလးကို စလြယ္ေတာ ့ ေမာင္က ရွမ္းျပည္နယ္က မန္တုန္ျမိဳ႕ေလးမွာ တာ၀န္ က် တယ္။ လက္ေမာင္းေပၚမွာ အရစ္ ကေလး ၁ ရစ္ထပ္ ပိုလာတာက လြဲရင္ ဘာဆိုဘာမွ မေျပာင္းလဲ ပါဘူးေ လ။ျမန္ မာျပည္ေအာက္ပိုင္း ကေန အေပၚပိုင္း ကိုေျပာင္းရတာ ကလြဲရင္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ ့ က်မ ကိုယ္ ၀န္ (၈) လျပည့္ ခါနီးေတာ ့ ေမာင္ ေရွ႕တန္း ထြက္ရတယ္။ ထြက္ရတဲ ့နယ္က ပဲခူး၊ ေက်ာက္ႀကီး သိပ္နာ မည္ႀကီးတဲ ့ နယ္ေျမေပါ့။
ေမာင္က အားမငယ္ပါနဲ ့ဆိုသည့္တိုင္ေအာင္ ေရွ႕တန္းကာလက (၈)လေက်ာ္မို ့ သားဦးေမြးတဲ ့အခ်ိန္ မွာေမာင္ မရွိနိုင္ေတာ ့ဘူးဆိုတာ က်မ အလိုလုိေတြးမိလာတာနဲ ့ မ်က္ရည္က်တဲ ့ညေပါင္းက လည္း မေရ မတြက္ နိုင္ေတာ ့ဘူး။ ပံုမွန္ ၀တၱရားအလုပ္ေတြလုပ္ေနေပမဲ ့ေ မာင္မသိေစခ်င္တဲ ့ ၀မ္းနည္း သိမ္ငယ္ မႈ႕ေတြ ကို က်မ ဟန္ေဆာင္ေက်ာ္ျဖတ္ေနရတယ္ေလ။ေမာင္သြားတဲ ့ ေရွ႕တန္းစစ္ေျမျပင္အခ်ိန္ကစလို ့ က်မ ဘုရားစင္ေရွ႕ကေန မထနိုင္ေတာ ့ဘူး။သြားျပီး ၁ လေလာက္ရွိျပီဆိုရင္ မိုင္းထိလို ့ တစ္ေယာက္ျပန္ လာလိုက္ သတင္းေတြနဲ ့အတူ က်မ ဗိုက္ထဲက ကေလးေလး အေဖမဲ ့မွာကို က်မ ေတြးျပီးပူပန္မိေနတာက ခံစား ရတဲ ့ေရာဂါပိုပိုတိုးလာသလို ေပါ့။မနက္ဆို ဆြမ္းေရခ်မ္းကပ္ျပီး ေမာင့္အတြက္ဆုေတာင္းေပးျပီး ညေန ပိုင္းဆို တပ္က ဓမၼာရံုမွာ တရားနာပရိတ္ရြတ္မျပက္ခဲ ဘူး။က်မ ငယ္ငယ္ေလးနဲ ့ မုဆိုးမ ျဖစ္မွာ စိုးတာထက္ ကိုယ္၀န္ရင့္မာနဲ ့ထားခဲ ့ရတဲ ့ေမာင့္ကို စိတ္မပူပန္ေစခ်င္တဲ ့စိတ္ကမ်ားပါတယ္။
ညပိုင္းဆို ေသစာရွင္စာတက္တဲ ့ က်မ က ေမာင့္ အတြက္ ၂ မ်က္နွာ သာသာ စာေလးေ တြေရးျပီးေ ရွ႕ တန္း ကိုပို ့ေပါ့။ ဒါေပမဲ ့ေပးအဖြဲ႕နဲ  ့မႀကံဳတဲ ့ အခါ ေမာင့္ ဆီက စာကိုေတာ ့ က်မ ေတာ္ေတာ္နဲ ့ မရနိုင္ ခဲ ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ ့ သားဦးေမြးေတာ ့ တပ္က တပ္ရင္းမွဴး ကေတာ္ေတြ ၊ဗိုလ္ႀကီး ကေတာ္ေတြ ရဲ႕ ဂရုစိုက္မႈ႕နဲ ့ ပဲ က်မ ေမာင့္ မပါတဲ ့ အခ်ိန္ကာလက အားငယ္ သိမ္ငယ္ျခင္းမ်ားစြာ နဲ ့ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ ့ရျပန္တယ္။
သား ၅ နွစ္ျပည့္ လို ့ေက်ာင္းထားမယ္ ဆိုေတာ ့ ေမာင္က က်ိဳက္ထို ခမရ(၂) ကိုေျပာင္း ရျပန္တယ္။ ဘာ ထူး လဲ။စ စ္သား မိန္းမေလ။သားငယ္ေလးကိုလက္ကဆြဲ၊အထုပ္ပိုက္ျပီး ေမာင့္ေနာက္ ကိုလိုက္ ရျပန္တာေ ပါ့။ႀကာ လာေ တာ ့ ၀န္ထမ္းဘ၀ဆိုတာႀကီးနဲ ့ လည္ပတ္ေနရတဲ ့ ဘ၀မွာ အသားက်သလိုလိုရွိလာျပီ။တာ ၀န္၊ ဂ်ဴတီ၊ လံုျခံဳေရး၊ သင္တန္းေတြ လံုျခာ လိုက္ေနတဲ ့ စစ္သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဇနီးမိန္း မတစ္ေယာက္ အဖို ့ ခြဲခြာျခင္း၊လြမ္းဆြတ္ျခင္းေတြကိုလည္းခံနိုင္ရည္ ရွိလာျပန္တယ္။ရပါတယ္ေျပာျပီး သားငယ္ ကိုရင္ ခြင္ ပိုက္ျပီး မ်က္ရည္ေတြ က်ရေပါင္းလည္းမနည္းေတာ ့ဘူးေပါ့။
သားႀကီး (၁၀)တန္းေအာင္ေတာ ့ ျပင္ဦးလြင္က စစ္တကၠသိုလ္ကုိ တက္တယ္။ ဘာေငြေႀကးမွ အပိုေစာင္းေ ထာက္ပံ့ မႈ မရွိခဲ ့ေပမဲ ့ သားႀကီးရဲ႕လိမ္မာသိတက္မႈ႕နဲ ့ က်မ တို ့ သိပ္ပင္ပန္းခဲ ့ရျခင္းမရွိခဲ ့ဘူး။ကံဆိုး စြာနဲ ့ပဲ သား ပထမနွစ္မျပီးခင္မွာ ေမာင္က ေရွ႕တန္းမွာ မိုင္းဆြဲထိခံရတယ္။ အသက္မေသေပမဲ ့ေပးဆပ္ လိုက္ ရတဲ ့ ေျခတဖက္ေႀကာင့္ တပ္မွာ ဂိတ္ေစာင့္ စစ္သားတစ္ေယာက္ ဘ၀ ေရာက္ျခင္း မလွေရာက္ သြား ခဲ ့တယ္။အဲ့ခ်ိ္န္ သားငယ္က (၆)တန္း။
က်မ ေလာက္ ေလာကဒဏ္ရိုက္ပုတ္ခံရတဲ ့သူမ်ားရွိနိုင္ဦးမလားေတြးျပီး မ်က္ရည္ေတြလည္း ခဏခဏ က်ေပါ့။ သားႀကီးေက်ာင္း ဆင္းေတာ ့ ျပင္ဦးလြင္ ရာသီဥတုနဲ ့ သားမ်က္နွာ ငယ္မွာစိုးလို ့ ေမာင္က ေနမေ ကာင္း ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး တပ္ မွာေနရစ္ တယ္။ေမာင့္ က သူ႕သားႀကီးကိုသိပ္ခ်စ္သလို သိပ္ အားကိုး မွန္း က်မ သိတယ္ေလ။ငါ့သား မ်က္နွာမပ်က္ေစနဲ ့ေနာ္ ဆိုျပီး လူပ်ိဳ ဘ၀ကတည္းက မထုတ္ပဲထားတဲ ့ စုေ ခ်းေငြကို ထုတ္ျပီး က်မ ကိုေပးလိုက္တယ္။ ဘြဲ႕ယူေတာ ့ မိဘေတြ အတြက္ေပးထားတဲ ့ ထိုင္ခံုမွာ တခုံု စာ လြတ္လို ့ေပါ့။က်မ ဘြဲနွင္းခန္းမထဲမွာလည္း ငိုမိေသးတယ္။တကယ္လို ့ေမာင္သာ .......ရွိေနမယ္ ဆိုရင္.............။
ဖေအတူသား စစ္သား တစ္ေယာက္ ဖခင္ထက္ ပံုခံုးေပၚမွာ ေရႊပြင့္ေလးေတြ ပိုတပ္ဆင္ လာတာကလြဲရင္ ျမန္မာနိုင္ငံ ရဲ ့မျပီးဆံုးေသး တဲ ့ တိုက္ပြဲေတြႀကား ကို သားႀကီး ရြက္လႊင့္ရျပန္တယ္။ က်မ ဒုတိယမိ ဘုရား စင္က မထရျပန္ ဘူးေလ။၂၀၀၂ မွာတာခ်ီလိတ္၊ ၂၀၀၈ မွာ ကိုးကန္ ့၊ျပီးေတာ ့ ေျမာက္ပိုင္း ကခ်င္ျပည္နယ္၊ မျပီးဆံုး နိုင္တဲ ့ စစ္ပြဲေတြႀကားမွာ.................က်မ ဒုတိယမိ ကံဆိုးခဲ့ျပန္တယ္။
သားႀကီး ကခ်င္မွာ မိုင္းထိျပန္ျပီတဲ ့ေလ။
အသက္ က ၂၆ နွစ္ေလာက္ကေလး ၊ဘ၀ႀကင္ေဖာ္လည္း မရွိ၊ ခ်စ္ သူရွိရင္ေတာင္ ဘယ္မိန္းကေလးမွ အားမ ကိုးေတာ ့ တဲ ့သားႀကီးကို က်မ ႀကည့္ျပီး ေမာင့္ရင္ခြင္မွာ တလွည့္ ၊သားႀကီးကို တလွည့္ အားရပါး ရငိုမိတယ္။
ခုလည္းသားငယ္ စာေမးပြဲေအာင္ေတာ ့ ေမာင္နဲ ့ သားႀကီးက သားငယ္၀ါသနာပါတာကုိ လက္ခုတ္ လက္ တမ္း တီးျပီး အားေပး က်ျပန္တယ္။
ျပည္တြင္း ရဲ႕ မဆံုးနိုင္တဲ ့ စစ္ပြဲေတြႀကားမွာ က်မလို ဒုကၡေတြ ခံစားရတဲ ့စစ္သား မိန္းမေတြ ဘယ္ႏွစ္ေ ယာက္ ရွိေနျပီလဲ......။ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ဆံုးရွံဳးလိုက္လို ့ က်န္ရစ္ခဲ ့ရတဲ ့ မုဆိုးမေတြ ဘယ္ေ လာက္ ရွိေနျပီလဲ..............။သားေတြကို ဆံုးရွံဳးလိုက္ရလို ့ ငိုေနရတဲ ့ အေမ ေတြဘယ္ေလာက္ ရွိေနျပီလဲ ဆို တာ က်မ မသိပါဘူး။
 
အလကား သက္သက္ေျမဇာ ပင္ျဖစ္ေနရတဲ ့ စစ္သား ဘ၀ေတြကို က်မ ျမန္ျမန္ ျပီးဆံုးေစ ခ်င္ပါျပီ။
မဟုတ္ရင္...........က်မ တတိယေျမာက္ ဘုရားစင္ေရွ႕ေရာက္မွာ စိုးမိတယ္..........။
credit-(ပံုရိပ္စစ္)
ေျခတဖက္ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရတဲ့ သားျဖစ္သူရဲ႕ မိခင္ သား ၃ေယာက္မိခင္ပါ လက္ရွိကေ တာ ့မိ တၱိ လာ ေက်ာင္း ဆရာမပါ သားျဖစ္သူက ေပါင္ကေနျပတ္ပါတယ္အခု အငယ္ဆုံး သားကုိ DSA ေျဖ ခုိင္း ထားေ သးတယ္ ေလးစားပါတယ္ အန္တီရယ္

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္