Pages

Sunday, March 3, 2013

ပုခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာမ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား

(ကိုေမာင္ဟန္ေရးထားသည့္ SA-16/18 ပုခံုးထမ္း ဒံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ားအေၾကာင္းအာ ထပ္ဆင့္ေ ဖာ္ျပေ ပးျခင္းျဖစ္ပါသည္...။)

SA-16 လို႕ေခၚတဲ့ Igla-1 ကို ၁၉၈၁ခုႏွစ္မွာ စတင္ထုတ္လုပ္ျပီး SA-7 SA14 တို႕ရဲ့ ေအာင္ျမင္လွတဲ့ ပံုစံ အတိုင္းကို အသံထက္ျမန္ျပီး အျမင့္မွာပ်ံတဲ့ တိုက္ေလယာဥ္ေတြ အတြက္ပါ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေအာင္ ထုတ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕ကလိုပဲ fire and forget စနစ္ျဖစ္ျပီး အနီေအာက္ေရာင္ျခည္နဲ႕ အပူေျခရာခံစနစ္သံုး ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မွာ ပိုပါလာတာက ရန္သူနဲ႕ မိမိ ေလယာဥ္ေတြ ေကာင္းကင္မွာ ရွဳပ္ေထြးလ်င္ပင္ ပစ္ ခတ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတာပါ။ မိမိေလယာဥ္ေတြရဲ့ အခ်က္ျပစနစ္တပ္ဆင္ထားသမွ်ကို အလိုလိုေရွာင္ဖယ္ျပီး ရန္သူ႕ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြတိုက္ခိုက္ႏိုင္မွာပါ။ သူရဲ့ ျပည္ပတင္ပို႕ အမ်ိဳးအစားက Igla1E ျဖ စ္ျပီး ရန္သူမိမိခြဲျခားတဲ့ စနစ္မပါရွိပါဘူး။

ရုရွားတပ္မေတာ္၏ တာတိုပစ္ဒံုးစနစ္
 





ေနာက္ ၂ႏွစ္အၾကာမွာ SA-18 လို႕သိၾကတဲ့ Igla ကိုေတာ့ SA-16ရဲ့အားသားခ်က္ေတြ အတိုင္းကို ပိုမိုျမန္ျမန္နဲ႕ ပိုမိုေဝးေဝး သြားႏိုင္ေအာင္ ထုတ္လုပ္လိုက္ျပီး၊ ရန္သူ႕ေလယာဥ္ရဲ့ flare ေတြ Jamming ေတြကို အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ တန္ျပန္ႏိုင္လာပါတယ္။ဒါအျပင္ ေရွ႕ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ မပါရွိခဲ့တဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကေန ပ်ံသန္းလာျပီး အနီးကပ္မွာ ေရွာင္တိမ္းသြားမယ့္ ရန္သူ႕ေလယာဥ္ေတြအတြက္ အကြာအေကြးတြက္ခ်က္ ေပါက္ကြဲမယ့္ စနစ္တစ္ခုကိုလဲ ထည့္သြင္းထားတယ္လို႕ ယူဆၾကပါတယ္။ SA16 ရဲ့ေရွ႕ေမာ္ဒယ္ေတြဟာ ေလယာဥ္ကို ေဘးတိုက္သို႕မဟုတ္ ေနာက္ကေန ပစ္ခတ္မွ စိတ္ခ်ရမယ့္ စနစ္ေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ (ရန္သူ႕ေလယာဥ္ဟာ ပစ္မွတ္ကို တိုက္ခိုက္ျပီးခ်ိန္မွ တိုက္ခိုက္ႏိုင္တဲ့စနစ္) SA16 မွာေတာ့(ၾကိဳတင္ေျခမွဳန္းလို႕ရတဲ့ တူရွဴက လာေနမယ့္ ရန္သူ႕ေလယာဥ္ကို ပစ္ခတ္ႏိုင္မယ့္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိခ်က္ကေတာ့ %အားျဖင့္ ေလ်ာ့နည္းေနသလို ေလ့က်င့္မွဳလဲ လိုအပ္လွပါတယ္) SA18 မွာေတာ့ ဘယ္အေျခေနကေနျဖစ္ျဖစ္ ထိထိေရာက္ေ၇ာက္ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေအာင္ စီမံထားသလို အနီးကပ္မွ လားရာေျပာင္းျပီး ေရွာင္ထြက္သြားမယ့္ ေလယာဥ္အတြက္ အနီးကပ္ေပါက္ကြဲထိခိုက္ေစမယ့္ စနစ္ထည့္သြင္းထားတယ္လို႕ ယူဆရပါတယ္။ ၁ခ်က္ပစ္ တစ္စင္းေသခ်ာမယ့္ စနစ္လို႕ ဆိုၾကပါတယ္။ (သို႕ေသာ္ တိုးတက္လာမယ့္ Jamming စနစ္ေတြနဲ႕ ေလေၾကာင္းနည္းပညာေတြကိုလဲ ထည့္တြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္)သူရဲ့ ျပည္ပတင္ပို႕စနစ္ကေတာ့ Igla1A ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘၤာ၊ ေလယာဥ္အခ်ိဳ႕နဲ႕ ရဟတ္ယာဥ္နဲ႕ ယာဥ္တင္စနစ္၊ အလ်ိဳေလ်ာက္စနစ္နဲ႕ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေအာင္ အဆင့္ျမင့္တင္ထားတာကိုေတာ့ IglaM လို႕ ေယဘူယ်ေခၚဆိုၾကေပမယ့္ အမ်ိဳးအစားခြဲမ်ားစြာရွိျပီးေတာ့ ဝယ္သူစိတ္ၾကိဳက္မွာယူႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။

စစ္ေရယာဥ္မ်ားေပၚတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ တီထြင္ထားသည့္ စနစ္သစ္


တပ္မေတာ္ (ေရ) ၏ အျမန္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္ ၅၆၁
 


ေနာက္ဆံုးSA-24ေခၚတဲ့ IglaS အမ်ိဳးအစားကေတာ့ ရာသီဥတုမေရြး ေလယာဥ္မေရြး၊ အေျခအေနမေရြး ပစ္ခတ္ႏိုင္ျပီး တာတိုေရဒါစနစ္ပါ ထည့္သြင္းထားတယ္လို႕ ယူဆရတဲ့ ပိုမိုေပါက္ကြဲအားျပင္းထန္တဲ့ ထိပ္ဖူးတပ္ဆင္ထားျပီး လူနဲ႕သာမက အလိုေလ်ာက္ ခ်ိန္ရြယ္ပစ္ခတ္စနစ္ေတြ ယာဥ္၊သေဘၤာနဲ႕ ရဟတ္ယာဥ္နဲ႕ ဒံုးကာကြယ္ေရးလိုအပ္တဲ့ေနရာေတြအားလံုးမွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့စနစ္ပါ။ Strelets Igla-S လို႕ေခၚဆိုျပီး လူသက္သက္ပစ္ခတ္မဲ့စနစ္ ယာဥ္တင္စနစ္ စသည္ျဖင့္ IglaMနဲ႕ Igla1Aလိုပဲ ဝယ္သူစိတ္ၾကိဳက္မွာယူၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။

အမ္အိုင္-၈ ရဟတ္ယာဥ္ေပၚတြင္တပ္ဆင္ထားပံု


ခြန္ဆာလက္ႏွက္ခ်စဥ္က ရရွိတဲ့စနစ္ေတြက အေမရိကန္ရဲ့ FIM-43 Redeye စနစ္နဲ႕အျပိဳင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ SA-7 တရုတ္ထုတ္ HN-5 အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္ပါတယ္။ HN-5နဲ႕ SA-7 SA14 စနစ္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားျပီးသား ႏိုင္ငံမ်ားကလဲ(ရုရွားအပါအဝင္) ၎စနစ္မ်ားကို အဆင့္ျမင့္တင္ခဲ့ရာမွာ HN-5က Aမွ C အထိရွိျပီး၊ က်န္စနစ္မ်ားလဲ အထိုက္အေလ်ာက္ အဆင့္ျမင့္တင္ထားၾကျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေပါက္ကြဲမွဳ၊ လမ္းညြန္မွဳ၊ ထိေရာက္မွုအကြာအေဝးမ်ားကို အဆင့္ျမင့္တင္ႏိုင္ေသာ္လည္း falre နဲ႕ jamming မ်ားကို igla စနစ္မ်ားေလာက္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျခင္းမရွိတာေတာ့ အေသခ်ာျဖစ္ပါတယ္။ SA-16 ပင္လ်င္ ၂လံုးမွ တစ္စင္းေသခ်ာ စိတ္ခ်ရေသာ စနစ္ျဖစ္တယ္လို႕ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားက ဆိုပါတယ္။ ကပစမ်ားက ထုတ္လုပ္စမ္းသပ္ၾကသည္မွာ HN-5 သို႕မဟုတ္ SA-7-14 စနစ္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္လို႕ဆိုၾကျပီး အနိမ့္ပ်ံ အေႏွးေလယာဥ္နဲ႕ ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကိုသာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ႏိုင္မယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ေရတပ္နဲ႕ ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးသံုးစနစ္မ်ား BTRမ်ားနဲ႕ တြဲသံုးေသာ စနစ္မ်ား၊ ေျခလ်င္သံုးသပ္ခ်ပ္ကာစနစ္မ်ားနဲ႕ တြဲဖက္အသံုးျပဳလိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ စနစ္မ်ားသည္ မည္သည့္စနစ္မ်ားျဖစ္သည္ကိုေတာ့ မသိရွိႏိုင္ပါခင္ဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ က်ေနာ္ေမာင္ဟန္ပါ

Myanmar Defence Weapons

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္