Pages

Saturday, January 26, 2013

ကြၽန္မႏွင္႔ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္စဥ္မ်ား



ကၽြန္မ ငါးႏွစ္သမီး အရြယ္မွာ ၈၈ လူထုအံုႂကြမႈႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ဒီကတည္းက ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ဒို႔အေရး ဆိုတာေတြက မၾကားခ်င္အဆံုး ၾကားေနရတာေတြပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဘာမွ မသိ နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီကတည္းက ၾကားလုိက္ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီဟာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ဘဝမွာ ကြၽက္ကြၽက္ညံလာပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီအတြက္ လမ္းမေပၚထြက္ၿပီး ဆႏၵျပေစခ်င္ၾကတယ္။ ၈၈ လို လူထုအံုႂကြမႈႀကီး ျပန္ဆင္ႏႊဲ လိုၾက တယ္။ ဒီလို သိမ္းသြင္းသူေတြရဲ႕ အာေဘာ္မမိေအာင္ ကြၽန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြကို တားဆီးေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လူအမ်ား ယံုၾကည္သလို ဒီမိုကေရစီသမားေတြရဲ႕ အာေဘာ္ကို မယံုၾကည္ ႏုိင္ရတာလဲ ... ဆိုရင္ အေျဖက သံုးခ်က္ေလာက္ ရွိပါတယ္။
 
ကြၽန္မ ေတြ႕ဖူးသမွ် လူနည္းစု (မေတြ႕ဖူးေသးသူမ်ားကို မဆိုလိုပါ) ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း ေျပာသူေတြက အားကိုးေလာက္စရာ အက်င့္စာရိတၱ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္သူေတြ မဟုတ္ တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ၾကည့္ရတာ ကိုယ္တုိင္ ဒီမိုကေရစီ လုပ္ေနၾကတာနဲ႔ မတူဘဲ ဒီမိုကေရ စီ လို႔ ေအာ္ေပးမယ့္လူေတြ လိုက္စုေနသလိုလို၊ လူမိုက္ငွားဖို႔ လိုက္ရွာေနၾကသလိုလို...။

ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘာလဲ ။ ဘယ္လိုေတြ လုပ္ေပး၊ ေျပာင္းလဲေပးမွာလဲ။ ကြၽန္မတို႔ တုိင္းျပည္ အတြက္ ဘာေတြ လုပ္ေပးမွာလဲ၊ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ရေအာင္ ယူၾကမလဲလို႔ ေမးလုိက္တုိင္း မေျဖႏုိ င္ၾက သလို ေမးတာကိုပဲ မႀကိဳက္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဒီ့ထက္ဆိုးတာက အစိုးရလူလို႔ စြပ္စြဲတာေတြပါ။ ဒီလိုေ တြ ေမးတယ္ ဆိုတာကလည္း သူတုိ႔ကို ပညာစမ္းခ်င္လို႔ ေမးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္ကို မသိလို႔ ေမးခဲ့တာ ပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ အဲဒီကာလမွာ ဒီမိုကေရစီ အေၾကာင္းကို ဘယ္သြားေလ့လာ ဖတ္႐ႈရ မွာလဲ ဆုိတာကိုေပါ့။

ေနာက္ထပ္ တတိယအခ်က္ကေတာ့ ေဖေဖ့ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈပါပဲ။ "အာဏာရွင္စနစ္တစ္ရပ္ က်င့္သံုးရာကေန ကိုယ္လို လားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံ တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းရာမွာ လိုခ်င္တာေတြကို လြယ္လြယ္ေျပာၿပီး လြယ္ လြယ္ေ တာင္း လို႔ မရဘူးသမီး။ သိပ္ကို ျငင္သာသိမ္ေမြ႕တဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ သေဘာထားႀကီးလဲ၊ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးလဲ၊ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ၊ ပါးေရနပ္ေရ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ၊ ႀကံရည္ဖန္ရည္နဲ႔ သတၱိ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲ၊ အေျခအေန တစ္ရပ္မွာ မထင္မွတ္ဘဲ ေပၚေပါက္လာမယ့္ အခြင့္အေရးကို ဘယ္လို လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ အသံုး ခ် သြားႏုိင္သလဲ စတာေတြနဲ႔ သံုးသပ္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ရလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကို ဘယ္လိုႏွိပ္ကြပ္လို႔၊ ဘယ္ လိုႏွိမ္လို႔၊ ဘာလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ မေပးလို႔၊ ဘယ္လို ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္လို႔ဆိုတဲ့ စကားေတြကို နားမေယာင္ပါနဲ႔။ လူတုိင္းဟာ အျဖစ္အပ်က္ခ်င္းသာ ျခားနားမယ္၊ တူညီတဲ့ ရက္စက္မႈမ်ဳိးစံုကို ရင္ဆုိင္ ႐ုန္းကန္ေနၾကတာပဲ။ ဒီအေျခအေနေတြကေန ေဖာက္ထြက္ႏုိင္မွ သူရဲေကာင္းျဖစ္မယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘဲ ဟုိက လာကယ္ပါ၊ ဒီက လာကယ္ထုတ္ပါလို႔ ေအာ္ေနတာဟာ အဓိပၸာယ္ မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ လက္ရွိ အေျခအေနဟာ သမုိင္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ရမယ့္ အစုိးရနဲ႔ အတုိက္အခံ အင္အားစုႀကီး ထိပ္တုိက္ေတြ႕တဲ့ပြဲပဲ။ ဘယ္သူက ဘယ္လို လုပ္သလဲ၊ တစ္ဖက္က ဘာနဲ႔ တုံ႔ျပန္သလဲ၊ အဲေတာ့ ဘာေတြ ျဖစ္လာသလဲ ဆိုတာေတြကို ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ၿပီး သင္ခန္းစာယူပါ။ ေဖေဖ့ဘဝမွာ ကိုယ္မွန္ရဲ႕သားနဲ႔ အ႐ႈံးေပး၊ အေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဘာလို႔ ေပးတာလဲဆုိေတာ့ ေၾကာက္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ မတုံ႔ျပန္ မတိုက္ခုိက္ရဲလို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုအ႐ႈံးေပး၊ အေလွ်ာ့ေပးလုိက္ရင္ ျပန္ရမယ့္အႏုိင္နဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္က သိပ္ႀကီးလြန္းေနလို႔ပဲ။ မာနေတြနဲ႔ မွန္တယ္၊ မွားတယ္ေတြ ျငင္းခံုၿပီး လက္ေတြ႕ ဘာမွ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရင္ အဲဒါ အလကားလူပဲ။ "

ဒီလို ေဖေဖ့ရဲ႕ အယူဝါဒ ေရးရာေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့အတြက္ ကိစၥတစ္ခု၊ ျပႆနာတစ္ခု ႀကံဳရတုိင္း ဘယ္လို ေျဖရွင္းခ်င္လဲ၊ ဘာလုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားလဲ၊ လုပ္သလို ျဖစ္မလာရင္ ဘာထပ္လုပ္မလဲ၊ တျခား စဥ္းစားမိတဲ့ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုေရာ ရွိေသးလား၊ ဒါေလာက္မွ မေျဖႏုိင္၊ မလုပ္ႏုိင္၊ ေမးတာမႀကိဳက္၊ ေဝဖန္မႈကို မလိုလားရင္ အဲလိုလူေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ေပးဖို႔ ကြၽန္မကို လာစည္း႐ံုးၾကရင္ ေလကုန္တာအျပင္ ဘာမွ မျဖစ္လာႏုိင္ပါဘူး။ ခုလို ေျပာတာေတြ၊ ေတြးတာေတြဟာ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ တာဝန္မဲ့ရာ၊ တစ္ကိုုယ္ေကာင္း ဆန္ရာ မ်ား က်ေနသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးလည္း မၾကာခဏ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးခဲ့ဖူးေပမယ့္ အေျဖတစ္ခုမွ ေရေရရာ ရာ မထြက္ခဲ့ပါဘူး။

အခု Assignment ေခါင္းစဥ္ အတြက္ ဆရာေက်ာ္ဝင္းရဲ႕ တတိယလိႈင္းအေကြ႕ စာအုပ္ကို ကိုးကားဖို႔ ဖတ္ေတာ့ မွပဲ ေရရာတဲ့ အေျဖတစ္ခုကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ ယခင္တုန္းက ကြၽန္မ အေနနဲ႔ တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ စိတ္ဓာတ္လည္း ထက္ထက္သန္သန္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရးကို လုပ္ဖုိ႔မွာ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလို ေနခဲ့တာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာေတြကို ေတြ႕ျမင္လာပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ ပန္းတုိင္တစ္ခုဆီ ေရာက္ဖို႔ရာ ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္း ဆိုတဲ့ အဆင့္တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းရဦးမွာပါ။ အဲဒီအဆင့္ကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းမလဲ၊ ဘယ္လို မဟာဗ်ဴဟာနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္မလဲ၊ ဒီဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကတဲ့ တျခားေသာ ႏုိင္ငံေတြေရာ ဘာေတြ ႀကံဳေတြ႕ၾကသလဲ၊ ငါတို႔ေရာ ဒီလို အေျခအေနေတြမွာ တုိင္းျပည္ အတြက္ ဘယ္႐ႈေထာင့္ကေန ဘယ္လို ပါဝင္ေပးရမလဲ ဆိုတာေတြ ေတြးမိလာပါတယ္။

ကြၽန္မတို႔က အမီွအခိုကင္းတဲ့ လူလတ္တန္းစား အလႊာေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလို အင္အားစုေတြ၊ အလႊာေတြကို ဘယ္လို အသံုးခ်ၾကမလဲ။ ယံုၾကည္ လက္ခံႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဦးေဆာင္မႈေတြနဲ႔ Trend တစ္ခု ေရေရ ရာရာ မရွိခဲ့ျခင္းကသာ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ အလွမ္းေဝးခဲ့ရတဲ့ အဓိက ျပႆနာပါပဲ။ ဒါဟာ ဒီမိုကရက္ တိုက္ေဇးရွင္း ဆုိတဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့တာေၾကာင့္ပါလား ဆိုတာကို နားလည္လာပါတယ္။ ဒီလို အေျပာင္းအလဲေတြမွာ လူထုအံုႂကြမႈ ဆိုတာဟာ ႀကီးမားတဲ့ အကန္႔အသတ္ႀကီးတစ္ခု ေအာက္ကို ေရာက္ေနၿပီး တည္ဆဲ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အျမင္ေတြ၊ တုံ႔ျပန္မႈေတြ၊ ၿပီးေတာ့ အတုိက္အခံ အင္အားစုရဲ႕ ပါးနပ္ လိမၼာမႈေတြ၊ မဟာဗ်ဴဟာ ေကာင္းမႈေတြကသာ ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္းကို လမ္းဖြင့္ေပးႏုိင္ တယ္ဆို တဲ့ အိုင္ဒီယာ။ အေထြေထြခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်လာျခင္း လစ္ဘရယ္လုိက္ေဇးရွင္းကေန ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္း တဲ့ ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္း ျဖစ္လာတာေတြ၊ အဲဒီကေနမွ ဒီမိုကေရစီ ခုိင္မာမႈ အဆင့္ကို တက္လွမ္း ရတဲ့ အုိင္ဒီယာေတြ။ အဲဒါေတြကို ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္ရေစဘဲ ေအာင္ျမင္ဖို႔ေတြအတြက္ Middle Class လို႔ေခၚတဲ့ လူလတ္တန္းစားေတြ၊ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အက်င့္၊ ဓေလ့ေတြ စတာေတြ အားေကာင္းစြာရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ယခု ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္းဟာ ေတာ္ေတာ္ အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚေနၿပီး အားေကာင္း ခုိင္မာလာဖို႔နဲ႔ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္သြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီလို အပ္ခ်က္ေတြအတြက္ အဓိက ပါဝင္ရမယ့္ Player ေတြကေ တာ့ အတုိက္အခံ အင္အားစု ပါတီႀကီးမ်ားပါပဲ။ လက္ရွိ ေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့ အ႐ုဏ္ဦး ေရာင္ျခည္ေတြ ဟာ "ငါတို႔ မဟာဗ်ဴဟာေတြ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အကြက္ခ်ၿပီး စီမံလုိက္ရလာတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သမုိင္းျဖစ္ ရပ္ေတြ ခဏ ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဒီမုိကေရစီ အိပ္မက္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေပၚလာေရးကိုသာ ေရွး႐ႈမယ္” ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ထားႏုိင္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အုိင္ဒီအုိေလာ္ဂ်ီ ျပႆနာကို အေျခခံၿပီး တုိင္းျပည္မွာ အကြဲအျပဲေတြ ျဖစ္လာပါ တယ္။ တုိက္ယူရမယ္ဆိုတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ေတြနဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္ေတြ ကြဲလုိက္ၾကတာ ဘာမွ နားမလည္ တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြပါ ဗ.က.ပ ေတြ ျဖစ္ကုန္ခဲ့ရတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ကို ယံုၾကည္တဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြပါ လုိက္ပါ ေတာခိုခဲ့ၾကပါတယ္။ တုိင္းျပည္ပါ ကြဲတာ မဟုတ္ဘဲ စစ္တပ္ပါ ကြဲခဲ့ရတာပါ။ ဖ.ဆ.ပ.လ ရဲ႕အကြဲ အျပဲေတြ၊ သေဘာထား မတုိက္ဆုိင္မႈေတြ၊ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ စံပံုစံမဟုတ္တုိင္း ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾက၊ ရန္ျဖစ္ခဲ့ၾက တာေတြ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၁၉၆၂ မွာ တပ္မေတာ္က အာဏာဝင္သိမ္းခဲ့တာေတြ ဒီျဖစ္စဥ္ေတြ တစ္ ပတ္ျပန္ မေက်ာ့ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းကပဲ သို႔မဟုတ္ တစ္ပါတီတည္းကပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းဟာ အာဏာရွင္ေတြကို ေမြးဖြားေပးလုိက္ျခင္းပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေလ့လာ မယ္ဆုိ ရင္ ကိုယ့္ဘက္ကို အႏုိင္ရဖို႔အတြက္ စစ္တပ္ကို အသံုးခ်ခဲ့ၾကတာေတြ၊ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ အေရးပါ မႈေတြနဲ႔ ထက္ျမက္မႈေတြကို မကိုင္တြယ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ တစ္ခုဆီကို ေရာက္ သြားခဲ့တယ္လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။

"တုိင္းျပည္ကႏုႏု၊ မုန္တိုင္းကထန္ထန္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္၊ "ကြၽန္ေတာ္ က်င္လည္ခဲ့ရေသာ ျမန္မာႏွင့္ကမ႓ာ” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆုိးဝါးလွတဲ့ ျပည္တြင္း မညီမညြတ္ဘဲ ၿပိဳကြဲမႈႀကီးမွာ ဦးေဆာင္ သူမဲ့ၿပီး ဘယ္သူ႔ေနာက္ လုိက္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနတဲ့ တပ္မေတာ္သား ေပါက္စေလးအတြက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေ နဝင္းကို တပ္မေတာ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ သမုိင္းဝင္ အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြကို ဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ စာေရးခဲ့သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ႐ႈျမင္ခဲ့ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အာဏာရွင္ ျဖစ္လာမွသာ ပံုစံ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြားသလား စဥ္းစားစရာပါ။ အခုလည္း ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒႀကီး က်ဆံုးသြားခ်ိန္ထိ တပ္မေတာ္ကပဲ တုိက္ပြဲဝင္ ႏွိမ္နင္းခဲ့ရတာပါ (စီစီဝမ္ တာပန္တုိက္ပြဲ)။ အုိင္ဒီအုိလုိဂ်ီ ျပႆနာ တစ္ခန္းရပ္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီ ျပႆနာ အမည္ခံထားတဲ့ စစ္ဘက္-အရပ္ဘက္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရျပန္ပါၿပီ။ မွားတယ္၊ မွန္တယ္ အသာ ထား၊ ႏွစ္ဖက္လံုးက သေဘာထား ႀကီးၾကရေတာ့ပါမယ္။

Facebook စာမ်က္ႏွာထက္က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေရးထားပါတယ္။ "စစ္တပ္ဆုိတာ အထက္ကေ ပး တဲ့ အမိန္႔ကို နာခံရတဲ့ လူေတြပါတဲ့။ စစ္တပ္ကို အာဏာရွင္ေတြက အလြဲသံုးစား လုပ္တာ ခံေနရတာ ပါတဲ့။ NLD က အစိုးရ ျဖစ္လာရင္လည္း စစ္တပ္က သူတုိ႔အမိန္႔ကို နာခံၾကရမွာပဲတဲ့။ ဒီေတာ့ ဘယ္ႏုိင္ ငံေရးသမား၊ ဘယ္စစ္အာဏာရွင္ကမွ စစ္တပ္ကို လူမိုက္ငွားသလုိ အသံုးခ်လို႔ မရေအာင္ ဥပေဒေတြ အမ်ားႀကီး ခ်မွတ္ဖို႔နဲ႔ အဲဒီဥပေဒေတြ ခိုင္မာ အားေကာင္းလာဖို႔ပဲ လုိပါတယ္တဲ့”။ အဲဒီစာကို ေတာ္ေတာ္ သေဘာ က်မိပါတယ္။ အခု အေျပာင္းအလဲမွာေရာ ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္း ျဖစ္စဥ္ႀကီးကို အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ ဆိုတာမ်ိဳးကို အားျပဳ စဥ္းစားၾကရမွာပါ။ အပ်က္သေဘာေတြ မေတြးမိ၊ မေျပာမိၾကဖို႔ သိပ္ကို လိုအပ္တဲ့၊ အထိမခံတဲ့ ကာလတစ္ခုလည္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ လုပ္တာပဲ...ဆုိၿပီးေတာ့လည္း ေလွ်ာက္လုပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ လက္ခုပ္ဆိုတာ ႏွစ္ဖက္တီးမွ ျမည္တာ ပါ။

တစ္ဖက္က အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေပမယ့္ တစ္ဖက္က မရပ္ဘဲ ပစ္ေနရင္လည္း ၿငိမ္ေနလုိ႔ မရပါဘူး။ ျပန္ပစ္ရပါတယ္။ အေမရိကန္သမၼတ အဆက္ဆက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား မေျပာဖူးတဲ့ သမၼတ မရွိသလို စစ္မတုိက္ဖူးတဲ့ သမၼတလည္း မရွိပါဘူး။ အေမရိကန္ သမၼတေတြေတာင္ ကမ႓ာႀကီးေပၚမွာ စစ္ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲေနေသးတာပဲ...။ ျမန္မာျပည္ မၿငိမ္းခ်မ္းေသးတာကလည္း သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူေတာ့ ရွိၾကမွာပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရေသးတာဟာ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနလုိ႔ပဲလုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ တစ္ဖက္သတ္ အျပစ္တင္ ေဝဖန္ၿပီး တစ္ဖက္သတ္ ထုိးစစ္ရပ္ခိုင္းလုိ႔ မရပါဘူးဆုိတာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရေသးတာဟာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုးမွာ တာဝန္ရွိတယ္လုိ႔ပဲ ယံုၾကည္မိပါတယ္။ အဲေ တာ့ ေျပာခ်င္တာက ... ဒီမိုကရက္တုိက္ေဇးရွင္းလမ္းေပၚ သြားေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ခလုတ္တုိက္ မလဲရေ အာင္၊ ဆူးမၿငိရေအာင္ ဝိုင္းဝန္း လုပ္ေဆာင္ေပးေစခ်င္တာပါပဲ။ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ေစမယ့္ အျပဳအ မူေတြကို လူငယ္မ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အသိ၊ အေတြးအေခၚ၊ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီး ျပႆနာေ တြကို ခ်ဥ္းကပ္ေျဖရွင္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တာပါပဲ။

ေနထက္ထက္ေအာင္
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္