ေလာက နီတိက်မ္းတြင္ အားကိုးရာ
ေလးမ်ဳိးျပဆုိ ထားရာ ေကာင္းကင္သည္ ငွက္တုိ႔၏ အားကိုးရာ၊ ေရသည္ ငါးတုိ႔၏
အားကိုးရာ၊ မင္းစိုးရာဇာသည္ အရွိန္အဝါ မရွိသူတုိ႔၏ အားကိုးရာ၊ငိုျခင္းသည္ ကေလး သူငယ္ တုိ႔၏ အားကိုးရာဟူ၍
ျဖစ္သည္။ ေလာကနီတိ ဟူသည္မွာ ပါဠိစကား ျဖစ္၍ ျမန္မာ ဘာသာႏွင့္ ဆုိေသာ္
လူ႔ေဘာင္ ေလာက၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။
ေလာက နီတိက်မ္း ျပဳစုခဲ့ေသာ ပုဂိၢဳလ္မွာ
ပင္းယေခတ္က စတုရဂၤ ဗလဘြဲ႕မည္ရေသာ စြယ္စံု ပညာရွင္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္
ျမန္မာတို႔ ရင္းႏွီး ကြၽမ္းဝင္ခဲ့ေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ထုိေခတ္ အေျခအေနျဖင့္ ေရးသား
ျပဳစုခဲ့ေသာ ေလာက နီတိက်မ္း ထဲတြင္ ယခုေခတ္ အျမင္၊ ယခုေခတ္ အေျခအေန
မ်ားႏွင့္ အံမဝင္ ေတာ့သည့္ အခ်က္ အနည္းငယ္ ရွိေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရသည္။
ဥပမာ- မင္းစိုးရာဇာသည္ အရွိန္အဝါ မရွိသူတို႔၏ အားကိုးရာ ျဖစ္၏ ဆုိသည္မွာ
ျပည္သူ႔အတြက္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္သူ႔ အစိုးရက ႏုိင္ငံေတာ္
တာဝန္ အရပ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ယခုေခတ္ႏွင့္ မကုိက္ညီေတာ့ပါ။ ဤသို႔
ဆုိရေသာ္လည္း အစိုးရဟူသည္ တုိင္းႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အဖြဲ႕ အစည္းဟု
ျမန္မာ အဘိဓာန္က အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ထားရာ အစိုးရသည္ ျပည္သူတို႔၏ အားထား ရာပင္
ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္
အစုိးရသည္ ျပည္သူ တုိ႔က ေရြး ေကာက္ တင္ေျမႇာက္သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ
ဦးေဆာင္ေသာ အစုိးရ အဖြဲ႕ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အတြက္
ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တုိ႔တြင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးမ်ား
ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ အားလံုး ပါဝင္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီး
ေပးထားၿပီး ျပည္သူ ဗဟုိျပဳ လုပ္ငန္း အဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ ဘက္စံုေထာင့္စံု
ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္း၏ သေဘာ
သဘာဝအတုိင္း ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာ (ဝိေရာဓိ) တို႔ကား ရွိၿမဲ ျဖစ္သည္။
ထုိသေဘာတုိ႔မွာ ဥတုရာသီ အလုိက္ ပြင့္ေသာ ပန္းတို႔မွာ ၾကည္း၌ ျဖစ္ သည္ကို
ေရ၌ျဖစ္သည္၊ ေရ၌ ျဖစ္သည္ကို ၾကည္း၌ ျဖစ္သည္(ေဒသ ဝိေရာဓိ)။ ေခတ္ကာလအလုိက္
မည္ သည့္အရာမ်ဳိးမဆုိ ေပၚေပါက္လာရကား ျဖစ္လြယ္၊ ပ်က္လြယ္၊ အတည္မက်၊
အဖတ္မတင္၊ မေရမလည္ စသည္မ်ား (ကာလ ဝိေရာဓိ)။ တူရိယာႏွင့္ ဆုိင္ ေသာ
တီးမႈတ္မႈမ်ဳိး တုိ႔၌ လည္းေကာင္း၊ သီခ်င္းဆုိမႈ တုိ႔၌လည္းေကာင္း
စည္းဒံုးလင္း ကြင္းခ်က္ မက်ျခင္း (ကလာ ဝိေရာဓိ)။ မည္သည့္ စည္းကမ္းနည္းလမ္း
မဆို တုိင္ ပင္ ေဆြးေႏြး ၾကရာ၌ မည္သည့္အသင္း အစည္းအေဝး မဆုိ လူတုိ႔၏ ဓမၼတာ
သဘာဝႏွင့္ မညီၫြတ္ျခင္း (ေလာက ဝိေရာဓိ)။ ေလ်ာ္ကန္ သင့္ျမတ္ေသာ အရာ
စသည္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ျခင္း (ဥာဏ ဝိေရာဓိ)။ ပိဋကတ္ သံုးပံု အာဂံု
ယုတိၱ ႏွင့္တကြ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိသည္ကို မလုိက္ မနာခံဘဲ ဆန္႔က်င္ဘက္
ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ ယူေသာ အမူအရာ (အာဂ မဝိေရာဓိ) တုိ႔ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ မတူညီေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိ
တရားမ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳိ႕ ေဒသ မ်ား၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ လတ္တေလာ
ဆူပူမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ႀကီးက ျပည္သူ လူထု ထံ
ရွင္းလင္း ေျပာၾကားရာ၌ ''ျမန္မာ ႏုိင္ငံလို တုိင္းရင္းသား ေပါင္းစံုနဲ႔
လူမ်ဳိး ေပါင္းစံု၊ ဘာသာ ေပါင္းစံုနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ေပါင္းစံု စုစည္း
တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံသား အားလံုး ပါဝင္တဲ့
ဒီမိုကေရစီ စနစ္က သာလွ်င္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈကို အာမခံ ႏုိင္တဲ့
ဒီမိုကေရစီစနစ္ ျဖစ္လာမယ္ ဆုိတာကို အားလံုးက အေလးအနက္ ခံယူ ထားၾကရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ မတူကြဲျပား မႈေတြ ရွိေနေပမယ့္လည္း အဆင္ေျပေျပ ယွဥ္တြဲ ေနထုိင္
ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္း က်က်၊ ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္း
ႀကိဳးပမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြရဲ႕ မတူကြဲျပားမႈ ေတြကို
ဂုဏ္ယူၾကရ မွာျဖစ္သလို တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္း မွာပဲ ကြဲျပားတဲ့ အင္အားေတြကို
စုစည္းၿပီး ေပါင္းစည္းအား အျဖစ္ အသံုးျပဳႏုိင္ မယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔
လက္ေတြ႕ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ အနာဂတ္မွာ ႀကံဳေတြ႕ ရမယ့္ စိန္ေခၚ
မႈေတြကို ေက်ာ္လႊား သြားႏုိင္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္
ယံုၾကည္ ပါတယ္'' ဟူ၍ စည္းလံုး ညီၫြတ္ေသာ ျပည္သူတို႔ အင္အားျဖင့္
ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ ေဆာက္ၾကရန္ တုိက္တြန္းသြားသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ျပည္သူ႔အတြက္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္
တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ တို႔၏ အရွိန္ယူစ ဒီမိုကေရစီ
က်င့္စဥ္မ်ား စမ္းသပ္ က်င့္သံုးမႈကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ ေစမည့္ အေျပာ အဆုိ၊
အျပဳအမူမ်ား ထပ္မံ မျဖစ္ေစေရး ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးက ေမတၱာကုိ အရင္းခံ၍
ကိုယ္ခ်င္းစာ တရား လက္ကိုင္ထားၿပီး အျမင္က်ယ္က်ယ္ သတိႀကီးႀကီးျဖင့္
ဝုိင္းဝန္းကူညီ ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္ၾကရန္ ထပ္ေလာင္း ႏိႈးေဆာ္
လိုက္ရပါသည္။
MWD
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.