Management နဲ႕ Leadership ရဲ႕အဓိကကြာၿခားခ်က္ကေတာ႕ Management
ဟာေလ႕က်င္႕ထားတဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မွုနဲ႕ သက္ဆိုင္ၿပီး Leadership ကေတာ႕ အႏုပညာ
ဒါမွမဟုတ္ အတတ္ပညာ နဲ႕သက္ဆို င္ပါ တယ္ ။
မ်ားေသာအားၿဖင္႕ The skill of management and the art of leadership လို႕
ေၿပာေလ႕ရွိၾကပါတယ္။ Management Skills လို႕ေၿပာတဲ႕အခါ
လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy) ခ်မွတ္နိုင္စြမ္းရွိတာ ၊
၀န္ထမ္းေတြကို စနစ္တက် စုစည္းၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု (structure) ခ်မွတ္
ထားနိုင္တာ၊ ေငြေၾကးနဲ႕ဘ႑ေရးကိစၥေတြ၊ ေန႕စဥ္လုပ္ငန္းေဆာင္ တာေတြအေပၚစနစ္
(System) က်က် ထိန္းသိမ္းနိုင္စြမ္းရွိတာ ကိုဆိုလိုပါတယ္။
ဒါေပမယ္႕စဥ္ဆက္မၿပတ္ အရွိန္္အဟုန္နဲ႕ ေၿပာင္းလဲေနတဲ႕စီးပြားေရး
ပါတ္၀န္းက်င္မွာ မန္ေနဂ်ာေတြအဖို႕ Management Skill နဲ႕တင္မ
လံုေလာက္ေတာ႕ပါဘူး။ အနာဂါတ္မွာ ၾကံဳေတြ႕ရမည္႕ စိန္ေခၚမွဳေတြကို
ေက်ာ္လြားနိုင္ဖို႕ ၊ အခြင္႕အလန္းေတြ ရယူနိုင္ဖို႕နဲ႕ မိမိအဖြဲ႕အစည္းကို
အားထည့္ထားဖို႕တြက္ ေခတ္သစ္မန္ေနဂ်ာေတြဟာအၿမင္က ်ယ္ၿပီး ဥာဏ္ပညာအေမွ်ာ္အၿမင္ၿပည္႕စံ ုဖို႕ လိုအပ္လာပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႕လုပ္ငန္းေတြေအာင္ၿ
Mangement နဲ႕ Leadership ရဲ႕အဓိကကြာၿခားခ်က္သံုးခုကေ
၁။ Management က Planning နဲ႕ strategy ကိုေဇာင္းေပးၿပီး Leadership က Organization Purpose ကိုဦးစားေပးပါတယ္။
၂။ Management ကလုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ Formal Structural Design ကိုအာရံုစူးစုိက္ထားၿပီး Leadership က Effective Management Process ကိုအာရံုစူးစိုက္ထားပါတယ္။
၃။ Management က၀န္ထမ္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ၾကပ္မတ္ဖို႕တာ၀န္
Management ရဲ႕မူလလုပ္ေဆာင္ခ်က္ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကိုလည္း ပစ္ပယ္လို႕မရပါဘူး။ Management နဲ႕ Leadership ေပါင္းစပ္နိုင္မွသာ လုပ္ငန္းေအာင္ၿမင္နိုင္ၿပီး
Management ဟာ အလုပ္အစီအစဥ္ေတြ Planning ေရးဆြဲသတ္မွတ္ ရသလို သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႕အညီ ကိုက္ညီမွုရွိမရွိကို Controlling ၿပန္လုပ္ရပါတယ္။ Management ဟာလုပ္ငန္းရဲ႕ အၿမတ္ရရွိနိုင္စြမ္းကို္ ထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ေဆာင္ရံုသာမက
လုပ္ငန္းမွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ၊ လူေတြကို စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ ရြက္တဲ႕အခါမွာ စီမံခန္႕ခြဲမွု (Management) သာမက ဦးေဆာင္မွု (Leadership) ပါလိုအပ္လာပါတယ္။၀န္ထမ္းစည္
၀န္ထမ္းေတြဆီကအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕
လုပ္ငန္းေတြမွာ Management နဲ႕ Leadership ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးၿပည္႕စံု တဲ႕ ဦးေဆာင္မွုမ်ိဳးလိုအပ္ပါတယ္
တကယ္ေတာ႕ Management နဲ႕ Leadership ရဲ႕ ကြာၿခားမွုကို သတ္မွတ္လို႕မရနိုင္ပါဘူး။ Management ပဲရွိၿပီး Leadership မရွိရင္ မၿပည္႕စံုသလို Leadership ပဲရွိၿပီး Management မရွိရင္လည္း မၿပည္႕စံု ပါဘူး။
အားေကာင္းတဲ႕ Management သာရွိၿပီး Leadership ေကာင္းေကာင္း မရွိတဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အမိန္႕ညြန္ၾကားခ်က္ေတြမ်ားၿ
ဒီလိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးကို Bureaucratic အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးအၿဖစ္ သတ္မွတ္ေလ႕ရွိပါတယ္။ အားေကာင္းတဲ႕ Leadership သာရွိၿပီး Management ေကာင္းေကာင္းမရွိတဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာေတာ႕ Leadership ကိုကိုးကြယ္မွု ရွိလာနိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႕လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္
သလႅာဝတီ အြန္လိုင္းစြယ္စံုက်မ္း
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.